Hundreda

Alla inlägg den 6 april 2012

Av Emma Hammar - 6 april 2012 14:27

Jag hinner inte alltid blogga om allt. Men i förrigår spårade vi igen helt BLINDO. Där jag inte har en aning om vart Robert har lagt spåret. Han la ett spår på 1km och 7 pinnar.


91 spår... ja satt och räknade i spårdagboken då jag skriver upp ALLA spår. Det är inte fler, vi spårade vårt 91.a spår i förrigår. Nu i år 2012 har vi spårat totalt 17 st spår och en längd på totalt 12,22 km!


HELT underbart att där vi ska göra spårupptaget har då 3 gubbar + 1 hund gått på ett område av 100m x 50m EFTER att Robert lagt spåret.... Vi väntade ut dem innan vi började.Inte nog med att de gick över allt de sågade ner skogen!!!!!!! De köde ocksså runt med en liten traktor med släp....


Arrac har LITE problem att ta Roberts spår.... Han letade länge! Tror att vi höll på i 30min innan han tog spåret! Han kämpade på lika bra hela tiden och gav sig aldrig! Konstigt nog fick vi in pinne 1.... Men han tog inte spåret där... vi letade vidare. Jag chansade på att Robert hade gått på ett visst ställe och för att söka av ett stort område så gick vi tvärs igenom en stor yta... DÅ TOG han spåret!!! DUKTIG kille!


Vi fick in pinne 1, 4, 5, 6 och 7


Han var jättebra hela spåret till slutet, han tappade det på ett ställe men vände tillbaka och tog det. Jag vet det eftersom jag läser honom, han känner att jag inte är till någon hjälp och han jobbar bra och självständigt. Min underbara plutt! Härligt att han kan kämpa på så där mycket utan att tappa lusten, det är jag grymt imponerad av idag!!


Spårupptaget där de sågat ner skogen...


Han letar fortfarande efter spåret!


Nu jäklar har vi spåret!!!!


Sådär ja! SKAM DEN SOM GER SIG!!!!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards