Hundreda

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Arracs hittils längsta spår på 1,7 km

Av Emma Hammar - 7 april 2012 14:58

  Idag gjorde jag Arracs hittills längsta spår på 1,7km. Camilla har satt upp ett mål på att spåra 3km innan Maj, vilket jag inte tror är några problem men vi lägger upp det lite itaget ändå nu när Arrac har fått så fin spårattityd igen. 


- 1,7km

- 11 föremål

- 45min liggtid

- Hård blåst, sol

- Äng, hästhage, skog, längs med grusväg, plöjd åker

- 32min tog det för Arrac att spåra


Spårningen var strålande bra! Han var noggrann, bra tempo och en fin attityd! Han har bra fart och bra drag i linan utan att det blir hetsigt. Han verkade inte ens trött. Däremot så verkade han tycka sig klar när han tog det föremål på ca 1km.... Hmmm vi har lagt många spår på den längden så han trodde att det var klart! Vad glad han blev när jag sa fortsätt!


Jag expirimenterade med föremålen idag, varav han bommade 3 st.


1. En liten metalkedja, mindre än en enkrona - BOM

2. Vittringpinne

3. Enkrona

4. Vittringspinne under löv i en grop

5. Vittringspinne på ett träd - BOM (Han kröp under...)

6. 10cm fleccefläta - BOM

7. Vittringspinne

8. Liten fleecefläta

9. Leksak

10. Liten ficklampa ca 10 cm

11. Leksak


Ska jobba mer med skumma föremål. Nu tog jag riktigt så saker, kul att han tog enkronan  


Intressant observation. Jag hade gjort en 90 graders vinkel upp på en grusväg och gått längs med minst 50m. ARrac skulle bara rakt över och han letade en stund efter mina spår på andra sidan innan han förstod att jag gått längsmed. Så där behöver vi träna, han tar förgivet att han bara ska passera vägar....


Dryga 400m in i spåret mot enkronan   


Efter spårets slut fick han lite överslag och tokryck! Han tog spårlinan och drog med den!! Hahaha!!


 

Wiiiiiiieeee!!! Kul sa Arrac!  

  

 
 
Elin

Elin

8 april 2012 11:06

Hade du kommenterat i bloggen,? det stod inget bara din signatur =)

http://www.fluffmonster.blogg.se

Emma Hammar

8 april 2012 21:02

Jag försökte göra det från mobilen men det gick inte så bra... :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards