Hundreda

Direktlänk till inlägg 14 april 2012

ID-spår på MALKK

Av Emma Hammar - 14 april 2012 21:40

Idag har jag varit inhyrd som gästinstruktör på MALKK (Munsö Adelsö Lokala Kennel Klubb). Det var första tillfället på en grundkurs i ID-spår. Nästa tillfälle är om en dryg månad.


Dagen började inte vackert vill jag lova! Vaknade av att Madde ringer och väcker mig kl.6:20 och vrålar att det är SNÖ!!! Jag flyger upp ur sängen och ser 1 dm med snö! Åh nej inte igen! Jag fick ju ställa n för två veckor sedan pga av snöstorm! Det var mycket snö, alltså snökaos men inte storm bara jävla mycket snö! Kollade SMHI då det är 10 mil till munsö så kan ju vädret se annorlunda ut där. Visst var det så! Jag bestämde för att köra på med kursen ändå!


Det tog tid att köra med min lilla bil. Jag bor ju ute på vägarna är och är yrkechafför och vet hur man ska bete sig... och hoppas på att alla andra också sköter sig. Höll på bli avprejjad av vägen då en bill tvunget skulle köra om på den oplogade motorvägen. Jag kände snön skrapa mot underredet av min lila blå bil! Vi kom fram tryggt och säkert till ett mcyket mildare väder på munsö men kala vägar  


Det var ett härlig gäng och många nya ansikten att få jobba med under dagen! De var så laddade då de har väntat länge på den här kursen. Efter teorin var det upphåll och den mesta av snön hade töat bort.


Fick flera härliga bilder ekipagens andra spår för dagen!


Labben Lasse spårar tryggt och säkert!


Bollen gillar han och laddar för att ta den!


Kommer in med bollen!


Lagotton Molly vindar och fokuserar på sin kommande uppgift


Helt ny och grön i spårarbetet men så duktig!!!


Lyckan var obeskrivlig när husses vante är upphittad!


Morris kampar lyckligt med husse då första föremålet är upphittat!


Påspåret igen för en vinkel och fler föremål


YES ett till!


Hur härligt är det inte att se solen LYSA i Kaxes fina ljusa päls!? Samma dag som snöstormen...


Nosen är låg och fin, där den ska vara!


Min leksak!


En till liten dam som heter Molly, hon spårade fint och noggrant!


Min leksak! Ge hit annars flyger jag för att ta den!


 

Yes jag tog den!


Så kul jag har haft idag! Är helt slut i huvud och kropp (säg när jag inte är det  ) Nu är det dryga 4v tills nästa gång så de hinner öva massor! Nu ska jag ladda inför en ny dag då det blir antijaktkurs i morgon! Men de har utlovat  


Tack för idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards