Hundreda

Alla inlägg den 25 april 2012

Av Emma Hammar - 25 april 2012 11:41

Idag fyller min katt Maja 9 år! Maja är mitt första egna husdjur som jag skaffade när jag flyttade "hemifrån" jag bodde fortfarande hemma men fick bo i det andra huset på tomten.


Jag skaffade Maja och hennes syster Flisa som tyvärr gick bort då de var två år gamla. Maja har överlevt massa saker och hon är en riktig katt med 9 liv! Hon har blivit påkörd av en bil och ena bakbenet var krossat! Med alla veterinärbesöken, operation och mediciner kostade den händelsen 25 ooo kr! Tack för att försäkringar finns säger jag bara annars hade jag inte haft Maja kvar idag.


Hon är en härlig kisse som har blivit ännu härligare med åren. Hon är skygg för andra men social med oss i familjen.


Här är bilden tagen på tomten bland vårblommorna nu på förmiddagen i solskenet! En bra blid på vår Maja!

Grattis gumman!

Av Emma Hammar - 25 april 2012 10:49

Hela flocken var i Norrtälje igår då det blev en speciell dag på jobbet då både husse och jag skulle vara på samma garage och ha en kortare dag. Vi hade med oss hundarna och de fick en 30min på lunchen och efter jobbet mötte vi upp Angelica och Bowie för en promenad.


Vi gick 1h 40min runt Roslagens BK och i färsna. Arrac var väldigt stressad, värre än vanligt och det värsta var att han kunde inte stressa ner... Han brukar lugna sig efter en stund men inte igår. Tror det var dofterna och miljön som gjorde honom så osäker.


Vi fick 4 hundmöten att jobba med. Så det är ju bra men vi han tyvärr inte bearbeta hundarna klart.... Men det blev bra hundmöten så det är åtminstonne några bra erfarenheter till att lägga i banken med bra hundmöten! Vi hade en Chihuahua som vi mötte på 4m håll medan några Cocker Spaniels var på 50m håll och var ännu jobbigare än den lilla hunden. Så det är skillnad på hund och hund om vi frågar Arrac. Men det var bra att vi fick variationer i hundmötena.


Så det är bara att fortsätta att träna   


Bowie, Arrac och Zelda

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards