Hundreda

Alla inlägg under april 2012

Av Emma Hammar - 20 april 2012 22:56

Det är starten på en 1-årig utbildning i hundens beteende och kommunikation    Har längat så länge och nu är det dags! Packar nu och ska studsa i säng så jag har lite enegri imorgon!

Av Emma Hammar - 19 april 2012 23:20

Tittade på lite gamla videoklipp på Arracs träning och hur härligt ser det inte ut med en sommar äng!? Dessutom en glad unghund!


Jag vill ha tillbaka mitt träningssug på lydnadsdelarna! Jag har ingen motivation!


Av Emma Hammar - 19 april 2012 19:12

Asså! Jag sitter också och kolla på höstens kurser jag ska ha... jag har ju nästan inga datum och jag hinner inte alla kurser som jag vill ha!


Jag ska under hösten gå lite utbildningar

- Agility instruktör

- Rallylydnadsinstruktör

- Hundens beteende och kommunikation (1 årig och börjar nu i helgen)


Sen ska jag vara gästinstruktör igen på olika håll i landet så som det ser ut nu  Hur coolt som helst! Så september och oktober blir tuffa!


Jag har typ ingen tid till mig själv... men det måste jag boka in så jag håller och inte går i väggen  Men för hundreda innebär detta massa roliga saker! Jag sitter också med önskelistan som jag fått av flera som vill gå kurs och jag gör vad jag kan för att få till det! Jag lovar! Privatträningar sker dagtid som jag har det just nu då kvällar och helger är obefintliga!


Fortsätter det så här så kan jag köra mindre buss nästa år     

 
Av Emma Hammar - 19 april 2012 19:04

Jag har jobb upp över öronen! Jag hinner inte träna hundar jag hinner inte äta jag hinner inte blogga jag hinner inte vila jag hinner ingenting annat än jobb!


Så är det när man har företag! Jag tycker att det är kul men det är ju roligare att ha kurser och träna era hundar än att göra massa sånt här skrivbords jobb. Med måtta tycker jag att det är kul med kontorsjobb. Men just nu är det för mycket som ska hinnas och för lite tid. Då vill jag påpeka att jag är inte sån  som lägger på hög... Hade jag varit det hade situationen varit ohållbar  


Men det är ju trevligt att jag har jobb för det betyder ju att det går bra för Hundreda  


Mina egna hundar får dock lida...   Ska försöka mig på lite kvälls aktivering för dem. Jag är glad att de har en så fin husse, när jag körde buss här om dagen så gick han ut med dem 1,5 timme i skogen!  


Vad ska jag göra med doggsen? Luktdiskriminering? Apportering? Lydnad? Ut på tomten och plocka skit så vi kan träna på hopphindert? (Plocka skit för att vi inte ska trampa i det  ) Eller annat? Uppletande inne.... Brist på fantasi...      


 
Av Emma Hammar - 17 april 2012 09:40

Nu börjar det bli mycket saker på en gång! Dessutom saknas energin... Känner mig orkeslös och sover bort hela morgonen varje dag så jag hinner ju ingenting innan jobbet. Tycker jag är trist, men jag orkar ju inte gå upp!


Det är flera kurser på gång, vilket innefattar mycket tid vid datorn med mail, bokföring, deklarationen ska göras, göra klart teckningen och börja med de andra som väntar, rehab för mig och hundarna, börjar en utbildning, måste annonsera mer, köra buss och så har vi massa privata saker hemma som inte hinns med! Det planeras bröllop och snart blier det begravning också!


Alltså blev det lite mycket på en gång! Vissa saker var inte planerade... Och så ska mina hundar tränas också!


 

Av Emma Hammar - 16 april 2012 08:47

När vi startade med rehaben tyckte jag inte att det var så kul att skriva veckoplanering då jag hade mina saker att göra varje dag och sen inge mer. Nu har vi börjat lite smått med annat igen.


För en vecka sedan fick jag ruggskott vilket har gjort att jag i princip inte gjort något med hundarna! Det har blivit inomhus aktivering med uppletande och apporterings övningar för båda hundarna. Igår spårade jag.


Måndag: Inomhus aktivering och vanliga promenad

Tisdag: Ska försöka gå en längre promenad om min rygg pallar det

Onsdag: Inomhus aktivering och promenad

Torsdag: Spåra och det är träningsgrupp om någon tänker komma... Annars tränar jag själv

Fredag: Lugn dag

Lördag: Ska jag och Arrac på utbildning - Beteende och kommunikation

Söndag: Vi sover över och har en till dag på utbildningen


Jag har valt att Arrac ska vara min projekthund när vi tittar på beteenden. Mer om det senare, det är första helgen på en 1 år lång utbildning! Ska bli så kul   

Av Emma Hammar - 16 april 2012 08:35

NYHET - Friskvård!

Lagom till sommaren startar jag en friskvårdskurs som passar sig väl nu när alla blir mer aktiva med sina hundar i värmen! Här får du lära dig vad just din hund behöver för att bygga upp och behålla en sund kropp beroende på just era aktiviteter! Passa ALLA hundar!

Heldagskurs endast 600kr!

Datum: 8/7


 

Av Emma Hammar - 15 april 2012 19:58

Som sagt så la husse spår till Arrac. Tog det för ett par timmar sedan. Det var ett tufft spår då det var en hel del snö som har töat under liggtiden så att dofterna påverkas. Han fick koncentrera sig ordentligt. Det var dessutom hel plaskvått i spåret!! Jag var dyngsur om fötterna ganska snart...


- 1km

- liggtid mellen 2-3h

- Äng, kalhygge med tuff terräng

- 9 pinnar (bommade 2 st)

- Hade med sig Zelda under spårningen


Det tog lite av Arracs koncentration att Zelda gick bakom. Men han har kommit så långt i sitt spårarbete att han ska klara av att en annan hund går med. Han fick koncentrera sig ordentligt på spåret och hans fart var påverkad då det gick energi åt spårningen. Han har ändå fart och är superduktig. Nyttigt väder att spåra! Det var mer sjö än barmark...


Uppför gick det! Flåset fick sin del idag...


Duktiga killen


Zelda tyckte att det var både kul och jobbigt att gå med idag  


Lämnar av en pinne


Fullfart in med slutpinnen! Gissa om han var lite småtrött efter detta spår. Han var mer trött än efter spåret på 2km vi gick för en vecka sedan. Väderförhållandet måste vara med i beräkningen när man lägger spår. Arrac har spårat kortare spår på omkring 500m i liknande väderlek så nu fick han kämpa lite mer  


Då har man två nöja och aktiverade hundar idag också   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards