Hundreda

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Emma Hammar - 3 maj 2012 14:45

Nu blir det en ny utmaning som ni har hela två månader på er att träna på! Jag såg en lite filmsnutt som inspirerade till denna. Självklart ska ni få se den också!


Tävlingen går ut på att träna koncentration och ordförståelse!


Filmen


Här får man inspiration vill jag lova   Den som klarar 1000 leksaker kommer jag bli väldigt imponerad av! Klarar ni av att lära in 100 föremål får en gratis kurs hos mig (obs det är ingen tidsbegränsning på den... det tar lite tid att lära in så många!)


Regler för utmaningen

-Träna in så många olika saker som möjligt som hunden ska markera på ett kommando

- Markeringen ska vara tydlig t ex apportering, frysmarkering, sittmarkering

- Hunden ska ha alla sakerna på golvet och själv välja ut den rätta!

- Ni får inte säga något annat än ett kommando, var tyst, ni får inte peka eller hjälpa hunden!

- Resultatet ska filmas och redovisas i sin egen blogg eller skickas till mig så lägger jag ut den här om du inte har någo blogg. Går även att lägga upp i vår grupp på facebook www.hundreda.se

- Sista datum är 30 juni 2012, resultatet ska in sensat 1 juli


Den som kan lära hunden flest saker vinner! OBS! Ser jag dubbelkommandon, hjälper mm så kommer jag inte att räkna med de sakerna där hunden får hjälp. Hunden ska jobba självständigt!  


LYCKA TILL!

Av Emma Hammar - 3 maj 2012 11:40

Zelda fick hjälpa till på hundmöteskursen igår. Hon är så trygg och lugn! Hon är helt ovärdelig i träningen med osäkra hundar. Hon går och nosar, vänder sig bort, gäspar mm om en hund gör ett utfall mot henne. Min ängel  


Zelda ser riktig glad ut att få hjälpa matte på kurs! Detta är tagen i ett hundmöte med en hund som tyckte att det var jättejobbigt att möta Zelda. Det är många hundar som är rädda för just stora hundar och Zelda är ju verkligen STOR   

Av Emma Hammar - 3 maj 2012 11:31

Igår blev det en underbar dag med strålande sol och värme, kunde inte bli bättre avslutningsdag. Jag gjorde lite roliga aktiviteter för deltagarna med en tävling på det som de har lärt sig på kursen. Deltagarna var från tonåringar till pensionärer och allt där mittemellan och det verkade uppskattas av alla! Tävlingsnerverna kröp fram hos några och andra var fullt tävlingsinriktade på att detta ska de vinna!


Innan de fick gå hem redovisades resultatet och de som belv godkända fick diplom (alla blev godkända) det blev också en prisutdelning! Bilder kommer här på några av dem som varit med på kursen.


Jag pratar mycket om lek på mina kurser så självklart en station med lek!


Koppelträning och följsamhet


Vissa raser får man jobba hårt med motivering till att leka   Fina Zilja!


Inkallning var också ett moment. Det fanns fler stationer men jag fick inte bild på allt.


Jag fick också rosor på avslutningen TACK SÅ MYCKET   

 

Av Emma Hammar - 3 maj 2012 11:19

Katterna fick för ett tag sedan en matpyramid vilket ger lite aktivering samtidigt som det tar längre tid för dem att äta. Jag gillar Majas lösning på problemet   Maja är katten till vänster och Sotis är den till höger. Jag har en tredje katt som heter Stumpan men hon gömmer sig någonstans.



 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards