Hundreda

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Emma Hammar - 20 juni 2012 21:40

Tack snälla du som var så snäll och tog med dig din stora svarta Nuffe tik!


Idag tog en vän med sig sin stora gamla svarta Nuffetik som jag fick träna hundmöte på i hemmiljö. Kontrollerat hundmöte som jag kan reglera efter Arracs nivå. OJ vad reviret är känsligt! Det visste jag redan. Men jag tog mer i utkanten av reviret och inte diret utanför ytterdörren (onödigt och dumt).


Arrac reagerar med kraftiga utfall innan han ens är säker på att det är en hund han ser! Så här reagerar han utan att tänka! Mycket svårare i hemmiljö. Men det gör ingenting eftersom det är en kontrollerad situation och vi kan arbeta vidare. Ja utfall gör han, kraftigt! Men han får här chansen att BEARBETA!!! När jag jobbar hundmöten är det just sinnestsämning, beteende och kommunikation som står till grunden för en bra berarbetning! Han måste få kommunicera med den andra hunden!


Arrac fin en superfin bearbetning! Den tog tid men hela hans kroppsspråk blev tillslut avslappnat och vi avslutande med en liten vandring ihop! Jag fortsätter även här och jobba med att försärka ALLA hans trevliga signaler han ger till den andra hunden. Att jag visar att jag är nöjd med honom när han är fin och trevlig i språket! Värje gång jag säger "rätt" så sträcker han på sig och vill gärna bjuda på fler trevliga signaler.


Hemmiljön är vår tuffaste del att träna på men jag är så oerhört glad att jag fick den här chansen idag! ETT BRA HUNDMÖTE HEMMA!!! JIIIIPPIII!


TACK igen!!!

Av Emma Hammar - 20 juni 2012 21:14

Idag fick vi besök av en liten Lasa apso tik som är 4 år. De var hemma hos oss och det gick jättebra med alla tre hundarna. Alla respekterade varandra och var artiga i sitt spårk. Juni som hon heter fick till och med också ligga under bordet vid mina fötter tillsammans med Arrac. Trevligt!


Juni och Arrac, Zelda ligger i skuggan av någon buske någonstans...


   

Fler bilder på dem. Trevligt med en till kompis sa Arrac!

Av Emma Hammar - 20 juni 2012 00:11

Glömde säga att Arrac nu har fått en tid hos Anna Holmgren nästa vecka. Hon ska gå igenom hela hans kropp men framför allt hans högra framben och se hur de muskulära skadorna har läkt eller inte. Vi kommer att få en rehab plan av henne hur vi ska få honom till full och god kondition igen. Jag hoppas verkligen att det blir lätt och enkelt så vi kommer på banan igen, fysiskt i alla fall!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards