Hundreda

Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Emma Hammar - 3 juli 2012 22:31

Jag saknar min strukturerade träning. Jag har så mycket i huvudet att allt är mer eller mindre ett mosigt virrvarr. Det är så mycket som är på gång nu så nu skulle jag behöva någon som satte en hand på min axel och hjälpte mig att strukturera och planera hur allt så gå till...


Jag har knappt börjat med mina grundfärdighetsplaner, lite om brukslydnaden har jag skrivit. Men ingenting om spåret som vi ska ha gjort dels i läxa till SWDI kursen. Sen all rehab...! Och inte tala om hundmötesträningen!!! GAH! Ja det var bara Arrac, sen har jag Zelda och hennes rehab och viktminskningsprogram. Sen resten av livet som ska flyta på. Nu behöver jag några fler timmar per dygn och två dagar extra per vecka... Vad sägs om ett dygn = 30h och 9 dagar/v???


Jag ska börja ta tag på denna enorma hög som jag har samlat på mig dessa fyra veckor. Massa hundreda saker ligger och väntar också....


Får anställa en assistent tror jag   


Av Emma Hammar - 3 juli 2012 19:21

Det blev ju ingen simning i lördags eftersom jag blev kidnappad på min möhippa   (Fan va kul vi hade!) Så det blev simträning idag istället. Jag gör allt jag kan får att få till minst 2ggr/v helst 3ggr/v. Det har ju bara gått exakt en vecka sen vi var hos Anna Holmgren och vi har simmat 3ggr redan så det är ju riktigt bra!


Det blev simning i 16-17min idag för båda hundarna. Det är lite klurigt att "vila" dem vid båten så det blir att hålla sig  närheten av land om de blir trötta. Arrac är inga problem att få upp i båten, däremot Zelda... ojoj det blir bekymmer. Men hon är så duktig på att simma, det ser nästan ut som hon "går" på botten och vattenytan är vid ryggen, det ser lätt och smidigt ut när hon simmar.


Innan vi hoppar ner och plaskar i vattnet


Zelda simmar så fint! Men hon avskyr fortfarande att gå ner i vattnet...


Arrac fick en leksak med sig idag. Han koncentrerar sig mycket bättre med något i munnen och vi slipper "sjöråttan" som biter tag i årorna. När han väl har något i munnen så släpper han det inte medan han simmar!


Båda mina änglar   Man ser ju nästan på bilden att Zelda har en "luft fylld rumpa"   Arracs rumpa är något lite mer nedsjunken.


Nu har de fått sin middag och håller på att torka upp trötta och nöjda hoppas jag! Arrac har under dagen fått vara med husse i Rimbo och meckat med bilen. Zelda har varit barnvakt åt Nanook. Själv har jag börjat jobba igen igår. I morgon blir det lite hundträningar, dels med min egen och privatträningar. Hra mycket att göra nu när man återgår till sitt arbete. Massa bröllopsgöra är det också så det är verkligen mycket att göra med både det ena och det andra!


Nu middag och tv-mys!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards