Hundreda

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Emma Hammar - 7 juli 2012 11:00

ONej det är inte jag som har simmat   Hundarna fick sig sin simtur på morgonen då hela dagen kommer bli fullspäckad med att sy klar bröllopsklänning och sedan ska jag och Arrac åka och hälsa på en god vän!


Idag skulle det bli 20min simning för dem så det blev 17min förra gången. Dock blev det lite bökigt att ta sig in i land med den stora heffaklumpen då hon simmade åt ett annat håll   Så det blev 24 min simmning för dem båda! Man märker tydligt att konditionen på dem blir bättre för varje gång, de orkar mer och man hör på flåset att konditionen blir starkare! Duktiga vovvar!


  Taggad hund som hoppade i båten självmant innan han flög ner i vattnet!


 

Husse får hjälp att förbereda båten medan jag fixar Zeldas lina


  

De är så söta när de simmar tillsammans   


Status på Arrac: Han har fortfarande väldigt ont, han visar det inte så man måste vara lyhörd och se att han faktiskt går undan och flyttar på sig när man klappar honom eftersom det gör ont. Han går väldigt stelt med höger bakben och tar inte alls ut rörelsen ordentligt. Han får inte vara lös men han lyckades ändå få ont här om dagen då han ville springa i kopplet så att han började halta efter det... Det kommer verkligen dröja innan han blir återställd... OM han blir återställd! Jag kan inte låta bli att känna mig så ledsen mellanåt   Jag försöker tvinga mig själv att se allt från den ljusa sidan och se de saker vi får göra och göra något kul av det... Men det är svårt! Det är verkligen viktigt att gör allt detta så att han BLIR återställd!


Nej nu har jag klagat klart för den här dagen så ska jag tänka på helt andra saker!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards