Hundreda

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Emma Hammar - 12 juli 2012 00:45

Försökte blogga igår kväll och hade skrivit klart hela inlägget om den helt perfekta träningen vi kunde ha haft igår när allt bara dog...


En ny vän kom igår med sin Cane Corso hane som är omkring 1,5år gammal. Vi skulle träna hundmöten i REVIRET! Det är otroligt laddat! Men det gick hur strålande som helst! Vi la upp träningen så att Arrac skulle kunna lyckas men jag var så beredd på kraftfulla utfall... Inte ett enda! Jag jobbar med att förstärka en sinnesstämning hos Arrac som jag önskar, vilket är en avslappnad hållning och trevliga signaler. Jag jobbar med bearbetning och kommunikation med den andra hunden. Jag vill att han lär sig själv att kontrollera och hantera sina egna känslor i hundmöten självständigt. Målet är att han inte ska vara beroende av mig för att klara det. Nu är jag ett stöd för honom.


Gårdagens pass var helt otroligt! Större delen av träningen hade han helt neutral svans! MYCKET TREVLIGT! Mjuka i kroppen och långsamma rörelser! Mycket trevligt! En mjuk blick och tittar på den andra hunden utan att stirra! Bra jobbat! Jag är så otroligt NÖJD! Dessutom i REVIRET!!!


Åh vad vi behöver BRA erfarenheter och stopp i vår bankfack med BARA bra saker! Detta var en sån där liten guldklimp som vi la ner i facket!


 

Vi hittade till och med dessa att smaska på medan vi tog en liten paus   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards