Hundreda

Alla inlägg den 14 juli 2012

Av Emma Hammar - 14 juli 2012 23:30

Dagen blev inte som planerad, massa oväntat som dök upp. Sov för länge, oväder, hittade inte det vi behövde i butikerna bla bla bla...


Skulle både simmat och miljöträna med förhoppning på hundmöten. Blev inte mycket av något. Däremot blev det miljö- och passivitetsträning på parkleringen medan husse handlade lite mat. Arrac har fin passivitet när jag är passiv som måste underhållas. Vi fick faktiskt 1 hundmöte då en tog ut sin hund ur bilen och rastade lite kort innan de åkte. Det var en liten Powder puff! Arrac låg ner men reste på huvudet och pep lite men låg kvar och tittade tills de åkte. Duktig kille!


Trånar lite efter husse, men han låg så här hela tiden och tittade på folket som gick förbi


   

Strax innan husse kom så hade mattes passivitet lessnat så det blev lite platsliggningsträning. Så kul när jag ser att han vrider huvudet till höger och och vindar in något (med ligger kvar). Jag tittar upp och ser att husse precis kommer ut genom "snurr dörren" på Ica över 100m bort. Han låg kvar tills jag sa att det var slut men sen kunde han inte träna mer för han ville hellre till husse   

Av Emma Hammar - 14 juli 2012 12:57

Dags att lappa höstens kurser!    



Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards