Hundreda

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Emma Hammar - 7 september 2012 21:02

Morgonpromenad i blåbärsriset blev det idag. Tufft för den griniga matten som lider av rygg- och magsmärtor. Tur att vi fick sällskap i skogen av Nanook och mamma. Det var kul att se att de har lärt sig massa saker, båda av dem. Nanook hittade faktiskt kantareller 3 gånger då mamma inte hade en aning om att de fanns! Bara 5 månader gammal    Sen att mamma har resursaggression och vill ha svampen för sig själv är en annan femma    Väldigt mysigt med sällskap!


Tyvärr har jag inte orkat upprätthålla hela Arracs rehab idag men vi har fått med det mesta. Hjärngympa fick han vill jag lova han började leta svamp så fort vi satte foten i skogen. Han släpade iväg mig flera meter och la sig ner och mycket riktigt växte där massa svamp. Vi fick nog hem nått kilo! Arrac har helt själv hittat garanterat 90% av dem själv. Tidigare har träningen gott ut på att jag måste hitta, låta svampen vara och ställa mig på rimligt avstånd och skicka Arrac på kommande "leta kantarell". Men jag har inte sagt många kommandon idag alls eftersom han hittar dem änså utan min hjälp   Jag bara går efter som ett fån   I slutet när han blev trött fick jag samla upp honom och skicka honom på kommando då jag såg en svamp. Vi hittade en riktig bamsing också och där han jag filma eftersom den inte var så svår att se! Arrac stannar upp och kollar på vad Nanook gör, de får inte ta hans svamp   



Sen så visar vi upp bamsingen!


 


Givetvis måste matte fota dagens första fynd som jag inte alls hade sett. Arrac gcik som sagt iväg och markerade samt låg kvar så jag han ta upp mobilen och ta en bild på hur duktig han är! Nu är han väl ändå en riktig kantarellhund kan jag tycka    Superbra aktivering som han verkligen älskar!!! Näsan är bra på den här killen!


 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards