Hundreda

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Emma Hammar - 13 september 2012 22:42

Idag startade min valpkurs, första gången jag har haft en kurs hemma på min gårdsplan. Robert har hjälpt mig MASSOR för att det skulle bli ordning och bra! Belysning, städning, klippt gräs, bära tunga möbler, städat ur gäststugan ja det är massor och det blev ju riktigt bra :) det jag saknar är en tavla att skriva på som jag hoppas fixa till nästa gång :)

Min syster tog bilder under kvällen så jag hoppas jag får bilder under helgen av henne! Jag han få med en liten söt rackare på bild med mobilen innan kursen :) Hon är en 8v Border Terrier!

Av Emma Hammar - 13 september 2012 16:46

Arrac har är varje dag en nyttohund då han hjälper till med vardagliga saker. Ett superbra sätt att aktivera hunden på samt att hunden får känns sig behövd och duktig. Han blir alltid lika glad när vi ber honom att hjälpa till! I vinter kommer en kurs för dig som vill lära din hund att bli en nyttohund! Kursen hålls i Rotebro och är inomhus!


Läs mer här!


Av Emma Hammar - 13 september 2012 15:55

Vi fortsätter med vår psykiska rehab. Arrac har tyvärr fått baksalg för någon dryg vecka sedan då det kom för mycket hundar på en gång aldeles för nära! Han gjorde då många utfall och har varit helt stressat i över 1½ vecka här hemma. Han har inte sovit ordentligt, han ville inte äta, och han kan inte ta det lugnt. Så här om dagen började han äta mycket mat och han fick extra också då det har kostat så mycket energi för honom den senste tiden!


 

Arrac innan han har fått något hundmöte idag! Han nuter i sensommar solen!


Idag blev det en bra dag med bra träning! Vi fick många hundmöten varav ett var mindre bra. Vi fick 8 olika möten och totalt 9 hundar. Jag skriver avstånden direkt efter so, var det närmaste avståndet vid mötet.


1. En mindre blandras, 15m

2. Welsh Corgi 2 st, 15m

3. Mellan Pudel, 3m

4. Engelsk Cocker Spaniel, 20m

5. En jag inte såg så bra en Springer? 25-30m

6. Lhasa apso 4-5m

7. Bichon Frise, 7m

8. Boder Collie 3-4m


 

Möte 3 med Pudeln var det som var mindra bra. På bilden ligger han och tittar på de två Welsharna och snart kommer Pudeln och 5-10s. Vi står helt avsides på ett ställe där folk inte går. Det är två träd där och stället är bara ett sktistuga för duvor... Ja det är fågelskit överallt! Så ingen annan än vi är så dumma och står här... men jag tänkte att då får vi vara i fred och kan titta på hundar i lugn och ro! NEJ DÅ! Farbrorn med Pudeln går på andra sidan gatan och får syn på oss. Han skiner upp och vänder på klacken och går rakt mot oss och jag ser att han tänker att hans hund ska minnsan få hälsa på Arrac! Jag tar i halsbandet och vänder på vår klack varpå de är nu bara 3.4m ifrån när jag tänker vända dem ryggen och då gurglade Arrac till ganska högt och farbron vänder på klcaken igen och det FORT! SUCK! Pucko.....!


Annars gick allt toppenbra!
 Möten med Borde Collien var jag inte bered på och de kom nära och här fick jag lita på Arrac så jag inte triggar honom i onödan! Han var jätteduktig och använda nosen mycket i mötet så han var inte helt stel för då kan han inte inte använda sina sinnen. Men det var en bra BC också den var mjuk i kroppen och unvek direkt ögonkontakt och gjorde en båga till Arrac i passagen! Perfekt! En hund som respekterade Arracs signaler! Precis vad han behöver   


 

Arrac med leksak i munnen och mycket nöjda med BC mötet!


Av Emma Hammar - 13 september 2012 00:58

Hade den här snygga tjejen på privatträning i tävlingslydnad idag. Hon är en av stammisarna ;) idag var det tävlingsrräning som stod på schemat :)

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards