Hundreda

Alla inlägg under september 2012

Av Emma Hammar - 25 september 2012 14:52

Hundarna var ute med husse i terrängen

Av Emma Hammar - 25 september 2012 14:15

Vi fick ett skumt paket på posten idag... Ja allt som jag inte förväntar mig är skumt... Kan ju vara en brevbomb jö! Men det var godis till Zelda och Arrac från Diesel!

Tack så mycket Diesel! Arrac ich Zelda tycker att det var riktigt mumsigt!

Av Emma Hammar - 25 september 2012 13:38

Jag blev valpvakt en liten stund då mamma skulle på ett läkarbesök, ja vi bor supernära varandra så då fick jag åka dir då jag själv är sjukskriven från jobbet. Trött och sliten åkte jag upp och hittade lite frukost i skåpen....

Hmmm....

Av Emma Hammar - 24 september 2012 16:00

Matte är sugen på smulpaj så jag har knodat pajdegen i en påse! Till det blir det äpplen!

Av Emma Hammar - 23 september 2012 19:13

Hade goda vänner över som ville plocka svamp med oss och hundarna. Så båda Arrac och Zelda har letat svamp idag! Känns bra med fysisk och mental aktivering i ett! Då känner man sig effektiv!


Fina killen vill lukta på sitt fynd en gång till   


 

Snart har jag svampen!


Här var matte stolt då Arrac hittade dessa svampar in UNDER stenen som en männsika aldrig hade hittat! Skrevan var bara en lite dumt att komma åt. Människor är för bekväma för att gå ner där och testa att sticka in sin arm under en sten   Så Arrac drig iväg mig ner dit och markerade. Han kunde inte lägga sig för att stenen bakom honom var ivägen så kan krafsade fram en svamp så att en lossnade och att dumma matte kan se och fatta något!


Fina Zelda hittade någon svamp idag men hon tycker att det är roligare att mysa i skogen   

Av Emma Hammar - 21 september 2012 14:13

Ja då gör jag sånt som gör minst ont i ryggen. Mjuka underlag i skogen :) kör kantarellsök men hittar typ ingen svamp!

Av Emma Hammar - 19 september 2012 15:01

En vän till mig behöver omplacering av sin hund!

Jag har en 7 månaders Rottis/schäfer tik som jag tyvärr inte kan behålla. Hon blir ensam alldeles för länge på dagarna.
Hon är en glad nyfiken hund.
Van med barn, katter och hundar.
Hon bor för tillfället ute på Ljusterö hos en släkting till mig.
Men dom kan inte ha henne kvar.

Det är akut!!

Är du intresserad! Ring mig!
Mona 0708-716704


 

Av Emma Hammar - 18 september 2012 23:04

Fick en väldigt bra hundpromenad nu sent på kvällen! Det började mindre bra då jag skulle ut med båda hundarna och vår ytterdörr är verkligen bara 3m från vägen och där står någon i mörkret och Zelda vaktar direkt och Arrac hänger på! Jag ser en pannlampa och tänker shit det är snorhalt på trappen och jag lär väl slå ihjäl mig!


Jag ser att personen har två mindre hundar och Arrac är verkligen så rädd!!! Sen hör jag en bekant röst! En granne jag känner har skaffat två hundar. Jag dumpade Zelda till husse och hängde efter grannen och frågade om jag fick gå med henne och hundarna. Arrac gör fortfarande utfall och tycker att hela situationen är så äcklig! Så det blev en promenad på 55min med en 11år gammal Dansk Svensk kastrerad hanhund och den lilla Cavlier flickan som bara är valp fick bara gå med en liten bit och lämnades sen av hemma.


Det blev ju riktigt bra i slutändan! Hade jag inte gått med dem hade det blivit en dålig erfarenhet men nu vände vi den till något bra! PÅ slutet nosade Arrac lite i rumpan på den andra hunden och de nosade på samma fläck en gång, riktigt bra! Dessutom gick Arrac självmant upp bredvid den andra hunden och gick med honom nära, tyd 40cm! Duktiga Arrac! Vi ska gå fler gånger så Arrac kan lära känna dem då det är nya hundar i reviret. Vilket är toppen då han inte ska behöva må dåligt på hemmaplan av att det är mycket hundar.


Så nöjd och glad  

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards