Hundreda

Alla inlägg under september 2012

Av Emma Hammar - 18 september 2012 17:58

Min fina lilla kille Arrac fyller hela 3 år idag! Han fck en så tråkig present som ett koppel och halsband    Han hade nog hellre velat ha en leksak   


Arrac visar upp sitt nya koppel som matte har gjort!


 

Så här blev det ett set med koppel och halsband! Fräscht och riktigt Hundreda tema   Det är ett 3,5cm brett halsband med ett snyggt metallspänne. Kopplet är ca 1cm i diameter och 1,4m långt. Snyggt i Arracs svarta päls!

Av Emma Hammar - 18 september 2012 01:43

Av Emma Hammar - 17 september 2012 23:20

Jag är alltid hungrig när jag kommer hem runt halv elva på kvällarna efter busskörning. Nattmacka är ett måste! Så Arrac valde vad det skulle bli för min del :) bacon och grönsaker blir det! Klart han ska få smaka!

Av Emma Hammar - 17 september 2012 12:02

Första passet Rallylydnad med Arrac sen vi gick utbildningen. Har haft lite dåligt med tid. Men Skylt 101-109 i 26min. Vi jobbade på med vår belöningsutveckling som sort fokus! Det är ju svängar och halter som Arrac kan från lydnaden. Men oj vad han har börjat slarva! Hihi. Så det blev få repetitioner men ordentlig planering och utvärdering med att inte släppa igenom skräp! Kul sa Arrac! Han ska berätta om sitt nya sätt att få en bra belöning senare, som han kom på själv i brist på kamplek!


Nu till jobbet!

Av Emma Hammar - 16 september 2012 20:03

Eller ja den stora fyllda grushålet med vatten :) Arrac har varit på kurs idag, belöningsutveckling. Mycket kul kurs och Arrac har skött sig utomordentligt och jag fick med mig lite nya idéer hem hur jag ska kunna belöna honom på utan att kampa eller vara explosiv! Perfekt!

Juste svävade ut i ämnet jag startade att skriva om haha! Efter kursen tog vi en promenad med kompisen Bella och de badade lite också. Arrac fick intervallträning i 15min mycket bra! Han han inte simmat på 2,5 vecka... :S

För att avsluta så känns dagen helt perfekt med en bra kurs, bra insats av mig och Arrac avslutad med trevligt promenad och badsällskap :D

Av Emma Hammar - 15 september 2012 21:11

Zelda varmed idag och hon gjorde ett bra jobb med några av hundarna som tycker att andra hundar är jobbiga. Vi hade en härlig vandring i fantastiskt väder!!!! Temat var nosaktivering :D en av mina favoriter!


Det blev spår, uppletande, kurragömma, vandra och massa annat skoj!

                         

Av Emma Hammar - 15 september 2012 08:05

Nu ska jag göra mig och Zelda i ordning för vandring med 52 Adventures! Ska bli så himla roligt!!!!

Av Emma Hammar - 14 september 2012 10:41

Idag kom skyltarna och hopphindret kommit och knackat på dörren :)

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards