Hundreda

Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Arrac har spårat

Av Emma Hammar - 9 november 2012 20:13

Arrac fick sig ett spår idag, bilden jag la inlägget innan. Det var bara 160m men jag la ut 11 små repektive pyttesmå föremål. Han apporterade in 7st. Detta för att han ska bli extra noggrann och hålla sig i spårkärnan bättre.


Jag är hur som helst jättenöjd för att han hade en helt annan fokus i spåret än vad han brukar ha! Han var LUGN i starten, han brukar stå och skrika av förväntan och det är super svårt att få honom lugnare och då blir det en explosiv start. Men idag var han lugn medan jag fixade i ordning med linan och för att inte ladda upp honom och lägga honom i spårstarten så släppte jag på medan han hade den fina attityden. Då flöt han in snyggt, koncentrerat och FOKUSERAT in i spåret! Han hade ett annat tempo, mer det tempoa som jag vill att han ska ha. Han är fortfarande snabb men nu så "gräver" han inte sig fram i skogen. Jag är så sjukt nöjd!   


Mamma var med och fotade och efter Arrac fick Nanook sig ett spår på 100m med en 90 graders vinkel och 3 föremål! Han var superduktig!


En toppenbra start!


Låg och fin nos!


Så fin han är min lilla Arrac!


Underbart med lite sol!


Käkar godis efter upp hittat föramål


 

Arrac superglad och nöjd med sitt lilla korta spår! Han har ju verkligen haft abstinens de sista månaderna som han inte har fått eller kunnat spåra pga av sina skador.



Lite bilder på Nanook också som är hela 7 månader gammal nu! Det är kul att leka, spåra och bära sina föremål!


Leka!


Fin låg nos


En nöjd kille som är klar med spåret och löste det galant!

 
 
Lars

Lars

10 november 2012 15:20

Hej,

Besökstoppen är en helt ny bloggtopplista som har fiffiga funktioner som att kunna knyta etiketter till sitt konto och en sökfunktion på sidan. Detta för att bloggläsare ska kunna hitta nya bloggar på ett enkelt sätt. Hela idén med Besökstoppen är att sidan riktar sig främst till bloggläsare och inte bara bloggare, som andra topplistor riktar sig till.

Medlemmar får en lättillgänglig och snyggt presenterad statistik och självklart kommer det generera mer besök till er blogg eftersom fler kommer att uppmärksamma den via Besökstoppen. Medlemskap är så klart gratis.

Vi kommer att satsa mycket på Besökstoppen så att den kommer att nå en bred publik, så missa inte chansen att vara med ifrån början. De 100 första bloggare som registerar sig kommer även att få synas i reklamspotten under en veckas tid när Besökstoppen har börjat bli populär. Detta som ett tack till Er som är med ifrån början.

Mvh
Besökstoppen

http://www.besökstoppen.se

 
Kim - Mamma till Victor & Linus

Kim - Mamma till Victor & Linus

11 november 2012 23:26

Vilken snygg jacka! Vad är det för någon? :)

http://kimlundin.blogg.se

Emma Hammar

11 november 2012 23:30

Tack :) Det är Arrak outdoor ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards