Hundreda

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Emma Hammar - 11 januari 2013 00:13

Har inte skrivit något om hur bra Arrac var i tisdags! Vi träffade Carro för träning i hallen. Vi hade jätteroligt och fick bra träning med våra hundar. När jag tar in Arrac när vi har 20min kvar av hallen. Jag lägger ut min plattform och hämtar koner då jag skulle köra skick från plattform till rutan samt till kon. Visar ett smakprov av ett skick.


Men hur som helst så kom det upp två hundar precis när jag ska hämta konerna. Arrac står ju lös på planen. Han tittar på dem men vände sig om och tittade på vad jag höll på med och sen jobbade han lös med mig i 20min trots att det stod två hundar utanför och tittade på när vi tränade!!! Arrac såg dem klart och tydligt men valde hela tiden att fortsätta jobba vidare med mig!!! För en dryg månad sedan han aldrig klarat av att jobba med hundar runt sig! Han sa inte ett ljud till dem, han höjde inte ens svansen när han tittade på dem. Oavsett om han var i jobb eller passivitet så gick det galant!

Det är mycket jobb kvar men nu känner jag att det finns ett ljus i slutet av tunneln och vi har tagit oss över en stor tröskel coh vi är igång och vågar komma tillbaka till det liv vi hade innan han blev så fasligt rädd för andra hundar! Nu vågar jag träna bland folk och hundar igen! Jag får gåshud när jag tänker på träningen i tisdags! Han var bara SÅ BRAAA!!!   


Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards