Hundreda

Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Emma Hammar - 30 januari 2013 23:36

Vi var på öppenträningen i hallen nu på kvällen. Mamma och Nanook hängde med också! Vi har alltså tränat på plan med 4 främmande hundar + 3 främmande hundar som fikade utanför planen och så lilla Nanook!

Min hund har tränat tillsammans med hundar han aldrig sett! Vi tog det lugnt och gjorde enkla basic saker och lekte! Han var lite stressad i början men det lugnade ner sig under träningens gång! Han sa inte halv sju till alla de andra hundarna han inte kände, han har inte spänt upp sig heller. Juste en hund till var det ju ett tag då Carro tog ut Sid och körde ett pass som gick så jäkla bra för dem!

Raserna som Arrac har tränat runt var 2 finska lapphundar, 2 Curley, 1Phalen, 3 Hoffar och 1 Malle :D

Duktig Arrac! Nu lugnt för hans del i några dagar nu när han har varit så duktig. Han måste hinna vila upp sig också. Det är mycket jobb kvar med Arrac men för oss är detta jättekliv fram i träningen!

Arrac tränar hakan i backen

Av Emma Hammar - 30 januari 2013 18:31

Jag tränade båda hundarna innan helgen och det blev en film av det! Zelda är bara med lite i början men hon fick mer träning än så    Filmen visar delmomenten i hur vi lär hunden att öppna, hämta en flaska, ge den till mig och stänga efter sig samt hur jag har kedjat ihop det!


Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards