Hundreda

Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

Rumssök

Av Emma Hammar - 15 februari 2013 22:15

Jag har varit på Rygginstitutet idag så jag är lite lagom mör i kroppen så då tyckte jag det passade utmärkt med rumssök. Hundarna fick träna en hel del så de blev nörjda för idag tror jag. Husse gick en hyfsad promenad på 45min i skogen på dagen och nu fick de 35 min på kvällen. Det var tufft efter dagens träning för mig! Fika och vila tror jag på nu   


Men åter till hundarns träning. Arrac fick 5 sök varav ett var så svårt att vi fick ta om det tre gånger och han sökte nog minst 5 min på den som han inte riktigt klarade att hitta utan hjälp. Men Vilken uthållighet han har! Då hade han dessutom gjort 3 skick innan!


Hundarna söker te. När ni ser att jag går och placerar ut tepåsen så har jag innan tagit på nästan allt i rummet så mina dofter kan de inte gå på eftersom det luktar färsk doft från mig över allt.


Sök 1 - Finns på filmen

Sök 2 - Låg på det vita skåpet och jag var lite tarvlig för han fin in den nästan på direkten och när jag inte sa något så sökte han vidare. Jag ville att han skulle markera tydligare. Men han var där och markerade snabbt fler gånger men det var inga tydliga markeringar. Så kom han efter några minuters jobb och sätter sig hos mig. Då säger jag "visa" till honom och då hoppar han upp på alla saker och ställer sig och gör en super markering så han viste från början vart den var!

Sök 3 - var utte på kakelugnen och den var agnska svår för honom. Han hade hög nos mycket men var osäker vart ifrån den kom. Men tillslut så hittade han den.

sök 4 - var en svår under gummimattan vid dörren. Jag la den långt in under mattan! Fick ta om skicket tre gånger och han blev trött men kämpade på!

Sök 5 - på filmen




Zelda fick tre sök och alla var ganska lätta. Första gången fick hon se lite vad jag gjorde men de andra två gångerna var hon i köket och såg ingenting! Sök två som inte finns på film var svårast eftersom hon behövde flytta på damsugaren för att lyckas och hon är rädd för att stöta i saker så det var läskigt. Men med strutshals så klarade hon även den!!! Hon var fast besluten att markera den noga!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards