Hundreda

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Emma Hammar - 18 mars 2013 18:17

Är någotsom alla hundar behöver mer eller mindre. Jag själv tycker att det är tråkigt att hålla på med, men ibland kan det vara ganska fridfullt att borsta och klippa lite i pälsen. Därför har jag valt en brukshund med lättskött pälsvård då det inte är min grej    Som sagt så har alla hundar behov av pälsvård men olika mycket. Det är viktigt att man sköter deras pälsar bra för att de ska vara rena, inget smuts som skaver eller tovor som bildas och att man drar ut gammal lös päls.


Idag köpte jag en ny borste till Arrac som jag har provat idag och är riktigt nöjd med. Han har lite och tunn päls så jag valde en borste med korta piggar som är runda i toppen. En mjuk botten i borsten så den inte river i huden på Arrac. Det fanns många val av borste med långa/korta piggar, mjuka/hårda, vassa/runda osv. Det var en ganska dyr borste men tror den är värd det!


 

Av Emma Hammar - 18 mars 2013 12:19

Arrac fick bara ett spår för det var så satans kallt med hård isande vind! Vi avslutade med lek innan vi gömde oss i bilen ;)

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards