Hundreda

Alla inlägg under mars 2013

Av Emma Hammar - 10 mars 2013 23:25

Arrac har inte fått leka på länge men ibland har vi haft honom och Nanook lösa ihop och de är duktiga på att umgås och inte tokbusa när de är lösa. Idag däremot blev det lite väl livat så det fick vi styra upp. Mamma försökte febrilt kalla in Nanook och bara hade Arrac i sina ögon. Jag sa till min att stå stilla men inte ens då ville Nanook till mamma. På några bilder ser ni hur Arrac tokstirrar och Nanook är ointresserad... Arrac tittar förväntansfullt på leksaken mamma springer och viftar med! Han stod så i flera minuter medan Nanook går runt och nosar, springer fram och skäller på Arrac och försöker provocera igång honom.... Hehe duktig min Arrac, det han fick stå ut med är inte lätt... Dessutom stirra på något han verkligen vill ha! Hans bakben skakade rejält! Han ville bara sätta fart till mamma :)

Efter en lång stund ställer sig slutligen Nanook och studerar Arrac och undrar vad han tittar efter... ;)

Av Emma Hammar - 7 mars 2013 22:12

I morse efter kl.8 spårade jag och Arrac i Rimbo. Det blev 4 korta spår på asfalt. Hundmöten i två av spåren och han klarade det!!! Han är så himla bäst! Visst det påverkade spår tekniken men han spårade och fortsatte jobba istället för att göra utfall eller bli okontrollerat stressad!

Efter spåren tog jag ut Zelda och gick en promis runt lilla centrum med båda hundarna! Kors i taket! Jag har aldrig tagit båda tillsammans på promenad i en annan miljö utan att ex Robert har Zelda. Det gick bra :D Zelda har dock en tendens att agera "gråsugga" i betong...!?!?!? Vilket innebär totalt stopp i kopplet! Eh ja....

Söta är de iaf

Av Emma Hammar - 6 mars 2013 17:42

Nu är bilden på Aussie tjejen Stuff färdig!


 

Av Emma Hammar - 5 mars 2013 13:47

Arrac letade idag upp alla träd man kunde hoppa över, tur att jag hade värmt upp honom innan! Han ska inte hålla på och hoppa för mycket forfarande. Men kul hade han!

Av Emma Hammar - 5 mars 2013 00:04

Nu börjar det likna något! Den här beställningen på en Aussie tjej gör jag till vinnaren av valltävlingen Guldtackan :)

Av Emma Hammar - 4 mars 2013 14:19

Grabbarna grus på promenad tillsammans :)

Av Emma Hammar - 3 mars 2013 16:19

Nu äntligen blir det ett bruksläger i sommar! Någor jag velat göra länge    Lägret håller jag tillsammans med en mycket duktigt instruktör och vän Carro! Vi kompletterar varandra väldigt bra och att ha två instruktörer på ett bruksläger ger deltagarna så mycket mer. Carro kommer att hålla i brukslydnaden och jag i spåret så det blir två grupper med andra ord på kursen som kommer delas upp i två olika kunskapsnivåer. Det kommer ocskå att bli gemensam teori   Det här kommer att bli sååå KUL!


Tillåter vädret så kan vi gå till sjön och äta våra luncher som vi bjuder på alla dagar! Fika bjuder vi också på lagom till eftermiddagen när alla behöver få i sig lite extra energi!


Mer info och för anmälan hittar du här!


Datum: 18-21 juli (4 dagar)
Tid: 10-17 alla dagar
Pris: 3 500 kr
Plats: Gillinge 21, Vallentuna


 

Av Emma Hammar - 2 mars 2013 23:33

Man blir så glad när man får söta bilder från husse som är hemma med hundarna!

De har också sett nya spår från vargen :D

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards