Hundreda

Direktlänk till inlägg 16 april 2013

Ormar och tussilago

Av Emma Hammar - 16 april 2013 11:18

Första bussdagen igår tog knäcken på mig, helt slut! Hade huvudvärken från helvetet, trötthet som innebar grus i ögonen och en rygg som inte vill sitta utan att det gör ont. Jobbade med att röra på mig mycket i de få raster man har och att försöka röra på ryggen medan jag kör med jämna mellanrum. Jag var helt slut när jag kom hem och slocknade vid 23 tiden och sov till nästan 9 nu på morgonen. Skönt det behövde jag!


Upp och klä på sig träningskläder på direkten och Arrac fick på sig sitt sele och ut på power walk. Hade inte maxtempo idag heller men ett högre tempo än igår. Vi tog en sväng på 50 min i solen och det var super härligt! Vi hittade lite av det ena och det andra...


Hittade massor med utslagna Tussilago idag, Arrac får visa dem   


 

Sen sneglade jag lite och ser den här bredvid Arrac! Flyttade snabbt på hunden och sen började fota den. De är ju inte alls snabba nu på våren när de solar men vill inte att Arrac ska stoppa dit nosen för det!


Sen är det ju bra att man får bärhjälp också. Det blev så varmt så mössan åkta av! Den bar Arrac åt mig   


 

 
 
Elin

Elin

16 april 2013 19:11

fyfan vilken äcklig bild på ormen *skriker rakt ut*
Hua, hoppas dem sover länge i sina bon här innan dem dyker upp

http://www.fluffmonster.blogg.se

Emma Hammar

16 april 2013 20:52

De är lite läskigt när vi satt så nära. Rädd om Arrac. Annars har jag inga problem med ormar om det inte vore för giftet. Man uppräcker ju oftast dem när de är riktigt nära...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards