Hundreda

Alla inlägg den 18 april 2013

Av Emma Hammar - 18 april 2013 22:50

Tillfälle två på Carros framåtsändandekurs! Jättebra tillfälle :) Arrac var suverän! Han är stressad och tycker det är jobbigt men mindre än sist, det går åt rätt håll.

Han kunde fokusera på uppgiften trots andra hundar runt. Vi jobbade i par och när Arrac skulle vila blev det lite jobbigt att vara instängd i teorisalen. Det är n glasdörr så han ser när jag jobbar med Cissi och Mira som är en svart schäfer tik. Det var massa separationsskall till mig men han sa inget alls till Mira. Han tystnade mellan varven och tittade på vad vi gjorde.

Väl ute för pass två så kunde han återigen fokusera bra på jobb :D

Jag är helnöjd med Arrac! Ett steg i rätt riktning igen :) det är långt kvar. På väg ner till bilen fick vi gå mellan en Labbe hane, Mira och en Springertik som var på plan. Arrac fixade att gå mellan så det blev tok belöning i korridoren till trappan! Hör att en hund är på väg upp och med lite kommunikation så va de snälla och väntade på avsatsen så vi kunde passera. Arrac kommer ner på avsatsen ser hunden och tvärstannar, tittar på hunden, tittar på mig och sen fortsatte han nerför trappan :D åh så glad man kan bli som matte <3

Ut på parkeringen direkt hundmöte med två hundar på 10m håll. Klarade Arrac fin fint. Gick runt en bil för att möte dem igen plus en tredje hund.

ARRAC ÄR SÅ BÄST!!!

Min lilla plutt han tittar på hundarna och sen fortsätter han med sitt. Inga utfall :) Älskar min duktiga hund!

I helgen ska vi på kurs igen och då blir det hundmöteskurs med problemhundar för Åsa Jakobsson (BAT teknik bland annat). Ska bli så spännande och husse kommer med på hela helgkursen och ska se vad jag och Arrac får lära oss där <3 givetvis får Zelda hänga med som statist hund :)

Bild på en stressad Arrac som ändå kan samla ihop sig och ligga på filten efter kursen innan vi gick ut till bilen

Av Emma Hammar - 18 april 2013 13:35

Det blev simning igår igen. Han var jättestressad den här gången. Det var en stor rottis hane inne före oss. Vi såg till att Arrac inte behövde se honom men lukterna finns ju där. Rottisen hade en mycket trevlig matte som stannade kvar och pratade ett tag medan jag simmade Arrac. Hon fick hela historien bakom Arracs rehab om rottis attacken. Som rottisägare kände hon mycket starkt för det som har hänt och tycker att det är fruktansvärt. Hon är medveten om vilja stora skador rasen kan göra om de inte är balanserade och lugna hundar.

Jag fick massa pepp från henne och hon ville att vi ska kämpa vidare så att Arrac mår bra både fysiskt och psykiskt. Arrac visar tydligt och högljutt hur stressad han är och det satte sig i hjärtat hos kvinnan.

Skönt att få prata med människor som ger ny energi. En främling som jag inte känner men som gjorde min dag :)

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards