Hundreda

Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Emma Hammar - 24 juni 2010 00:00

Idag har vi kört ett uppletande. Det blev en ruta på 50 x 50 m som jag vallade av med 3 föremål långt ut så han ska arbeta på djupet. 


Det var svårt eftersom han tog ut sina krafter på att rusa och kolla av all vittring efter där jag hade gått. Ingen leksak låg i min vittring. Taskig matte, jag kastade in dem där jag inte har gått.


Det härliga med Arrac är att han var redan supertrött innan han ens hade hittat första föremålet men han fortsätter än då och har en vilja av järn! Han lägger liksom i nästa växel när det blir för tungt - I LIKE!


Så bar det iväg efter föremål!


Första föremålet hittat - Full fart till matte!


Andra föremålet hittat.... skynda in, hela vägen...

 

... och lämna av det är skoj, matte blir så rolig då och glad   


Och sista föremålet (inzoomad bild) 


Nästan framme hos matte! Visst ser han glad ut?!?!


Helt slut, kolla tungan!


               

Lite nedvarvning kan behövas. Han har ju arbetat en bra stund nu. Som sagt han var trött redan innan han hade hittat första föremålet. Det härliga här att när han jobbade så var han ju trött och hade seg fart, han orkade inte springa. MEN när han hittade ett föremål så sprang han som attan hela vägen in till mig!


Duktig kille!   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards