Hundreda

Alla inlägg under maj 2012

Av Emma Hammar - 31 maj 2012 09:40

Bland det tråkigaste som finns måste ju vara att åka bil i flera timmar....  lite bättre är det om jag kör. Men orsaken till denna bilsresa är ju trevlig  


Idag åker jag med mina föräldrar och hämtar deras lilla valp! Det blir en Finska lapphunds hane som är så söt! Snodde en bild från deras blogg. Han heter idag Gambo men vi vill hitta ett nytt namn till honom. Gärna något fint samiskt namn vilket känns passande för denna ras.


Namnförslag är välkomna!!!   


   

 Synd att dte inte går att blogga från mobilen men bilder... men jag lovar att fota lilla plutten under resan hem   

Av Emma Hammar - 30 maj 2012 17:11

Då har vi varit på Zeldas kontroll hos Anna Holmgren. Zelda fick ju sin dödsdom i februari för dryga två år sedan... och då gav veterinären henne ca 2 år  Så jag var nervös att det snart är hennes tur....


Anna har nu kollat igenom henne och lyssnat på Zeldas historia då det var första besöket hos henne. Efter genomgång så säger Anna att Zelda har väldigt fin rörlighet i alla leder, till och med full rörlighet. Det tar inte emot någonstans och Zelda följer med i alla rörelser utan att säga något eller hålla emot. Så ingen smärta i lederna på henne. Om hon har molande värk är svårt att veta men ingen smärta. Anna tyckte att Zelda var väldigt fräsch för att vara så stor, tung och med sin diagos!


Jag förklarade att jag har inte den ekonomiska möjligheten att gå på upprepade återbesök. Jag har däremot lagt undan så vi kan simma lite iaf för att få fart på bantningen... Jag har fått hemuppgifter och så ska vi simma under sommaren så sa hon att vi kan komma tillbaka i höst och utvärdera Zelda. Jag vägrar att "spara" på min hund för min skull om hon skulle gå och ha så ont att man borde ta bort henne. Därför vill jag ha hjälp med det att någon säger till när det är dags. Men enligt Anna så kan Zelda ha ganska "lång" tid kvar med tanke på att hon redan borde vara död och begraven...   Muppar till veterinärer som säger så! Ju mer Zelda går ner i vikt och bygger muskler så kommer hon leva längre och må bra! Dessutom går Zelda inte ens på smärtlindning och mår så pass bra som hon gör idag vilket bara var till Zeldas fördel! Och våran såklart så vi får ha vår Heffaklump kvar!!!   


Zelda står och spanar på folk när vi sitter i Annas rum och väntar på att hon ska komma in.  


 
Av Emma Hammar - 30 maj 2012 16:53

Han simmade idag 7 x 7 x6 minuter och detta är på hans sista pass och det är bara ca 2 minuter kvar så han är lite trött men duktig!

Av Emma Hammar - 30 maj 2012 13:39

Vårt första självsim! Det var spännande men det gick bra!  Arrac fick idag simma 7 x 7 x 6 minuter. Jag gjorde under passa två övningar där  han simmar i tvära 8:or och i sista passet även lite i jetströmmen. I vattnet var han jätte dutkig. Jag filmade också honom i sista passet som jag ska lägga upp sen. För Arrac är detta fjärde simpasset.


 

Han är så fin min lilla plutt!


   

Bild från förra veckan men han gillade inte att vila idag heller, bara onödigt och matte blev plaskvåt!

 
Av Emma Hammar - 29 maj 2012 22:01

Massor att göra i morgon!  


7:30 - Klockan ringer

8:45 - Åka

9:15 - Självsim med Arrac (vårt första)

10:00 - Zelda ska träffa Anna Holmgren för em genomgång av sin kropp

11:00 - Miljöträning med Arrac troligvis i Arninge. Få in en lunch här kanske och äta i miljön?

13:00 - Senast måste jag åka hem!

14:00 - Privatträning med ett tävlingsekipage hemma hos mig

15:30-18:00 Ett galpp, kanske borde träna lite lydnad, filt samt äta middag?

18:00 - Åka till Gillinge för kurs

19:00 - Tävlingslydnadskurs

21:00 - Hemma


Sen på torsdag åker jag med mamma och pappa 45 mil för att hämta deras nya lilla valp! Mer om det sen   

 
Av Emma Hammar - 29 maj 2012 21:59

Äntligen har kallelsen kommit till kursen! Då vet man att det närmar sig och snart är det dags att åka till Grimsö och träna massor med spår! Så jäkla taggad!!! Det är bara nästa helg! Jippi!


 

 
Av Emma Hammar - 28 maj 2012 23:05

Hur glad blir man inte när man sitter på jobbet trött som FAN och bara vill hem och vila och får den här bilden av Husse

 


Texten löd: BUS - Vart är hunden?


 


De hade varit ute i över en timma och hittat på massa bus! Husse, Zelda och Arrac   

 
Av Emma Hammar - 28 maj 2012 22:54

Det var block två på den 1 årigta utbildningen i beteenden som jag har börjat. Helgen har varit fullspäckad med möten mellan flera olika individer. Vi hade nog 24 olika ihopsättningar med hundar så det var mycket beteeden att tolka! Så himla härligt med samtidigt så blir man rätt mosig i huvudet efter en sådan helg!


Dag 2 tog jag med mig Zelda för att hon skulle få träffa två lite osäkra individer. Hon var jätte duktig som alltid! Jag litar på min stora Heffaklump!


Under lunchen satt vi ute och åt i skuggan! Mysigt sa Zelda och Bella!


 

Kliar lite på tassen... litet kryp kanske?


Sista uppgiften i går var en enskilld uppgift som var att välja ett av alla helgens hundmöten och fundera på vad vi skulle vilja förändra med det mötet? Efter det knöt vi ihop säcken från den här helgen med de funderingar vi kunda klämma fram ur allt mos i huvudet  


Den enskillda uppgiften.... Jaja jag tog hjälp av Zelda, så fuskat lite    


Det är nu hela tre veckor till nästa gång och då blir det fler hundmöteb då vi ska på studiebesök på ett hunddagis och studera hur hundarnas beteenden och kommunikation är i dessa "dag" flockar. Spännande! Det blir mer än så då vi också ska titta mer på våra egna hundars kommunikation med varandra!


En toppen helg!

   

 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards