Hundreda

Alla inlägg under mars 2011

Av Emma Hammar - 31 mars 2011 18:00

Nu har resultatet på Arrac's röntgen kommit!



Höfter: A

Armbågar: 0


JIPPI!!!


  

Av Emma Hammar - 31 mars 2011 17:52

Jag och Arrac var ute länge idag för att göra av med hans energi. Vi ska på kurs nu ikväll och han hade så mycket energi så han är som en tickade BOMB! Kan inte släppa lös den energin på kurs!!! 


Vi gick, sprang och busade, körde ett uppletande... och han fixade inte att ligga kvar medan jag gjorde iordning uppletandet! Han var för lätt i rumpan och för mycket energi! Jag gav mig inte och jag släppte inte på honom när han dummar sig. la klart allt och gick en längre promenad och gick sen tillbaka och då släppte jag på honom.


Det gick fort och bra! Taggad var han! Jag hade stoppat in föremålen i små hålrum i marken!


Gick sen hem till pappa och Arrac fick leka med Frida.


  

Skojigt!


Trötta då de har lekt massor!



Pappa bjöd på lunch som vi gjorde på spisen ute   Falukorvsmacka blev det med lite grönsker och ketschup! Asgott när man varit ute i 2½ timme - MUMS! 

Av Emma Hammar - 31 mars 2011 08:28

Nu ska jag dra till sjukgymnasten för att sen komma hem och promenera vovvarna innan jag sätter mig ner och pluggar inför examen samt sätter ihop den absoluta redovisningen! Jag ska också svara på alla mail som ligger och väntar!!! Sen är det en problemhund som ska tränas och sedan ska jag raca hem och hämta Arrac för vi börjar en kurs idag!!!


Ja mycket är det! Hade egentligen ett möte till idag som jag ställde in eftersom jag måste plugga i alla fall lite innan provet. Sen mailen, jag har aldrig varit så här seg med att svara! Jag börjar få så mycket att göra att jag inte kan sitta vid datorn hela tiden. Det märks ju också på bloggandet också att jag skriver olika mycket...


Igår var jag på hundstallet och jag gick garanterat 5 timmar! Kankse något mer... Jag fick en hund att gå med igår som verkligen satte sig i hjärtat på mig! Åh plutten vad jag kände för henne! En stor hund som var mycket rädd! Hon sökte snart tröst hos mig och ville helst hoppa upp i min famn så jag kan bära henne därifrån! Vilket narurligtvis inte gick med tanke på hennes storlek... Vi gick åt sidan bort från allt så hon fick lugna ner sig...


Jag var helt slut när jag kom hem och la mig på soffan och kom inte upp därifrån förren jag skulle lägga mig i sängen. Underbara Robert fixade mat till mig   Eftersom jag inte jobbar på hundstallet så ofta så tror jag att det tar extra mycket rent psykiskt. Om man jobbar oftare så får man mycket till en rutin vilket jag inte har av naturliga själ. Men det är ett tufft jobb för alla som jobbar där!


Gå gärna in och se om det finns någon fin vovve som kan få flytta hem till dig eller någon du känner! Det finns massa fina liv där som behöver ett hem    

...

Av Emma Hammar - 30 mars 2011 22:37

... Är det möjlig att vara så här trött? Nu släpper jag allt och hör av mig i morgon!

Av Emma Hammar - 29 mars 2011 22:45

Har jobbat som en dåre i två dagar och i morgon är det Hundstallet 8-17 så jag återkommer väl på eftermiddagen hur det har varit. Ska uppdatera om helgen också men det kan ta ett par dagar....


Har också examen på Problemhundsutbildningen i heögen så hade tänkt plugga till det också  


God natt! 

Av Emma Hammar - 29 mars 2011 11:19

Nu är sista platsen tagen på tävlingslydnadkursen! För er som är sugna kan man lämna intresse då jag garanterat lägger upp fler kurser under året!

Av Emma Hammar - 28 mars 2011 22:35

Fick ett återbud på kursen i tävlingslydnad pga av skada... Så nu finns det en plats kvar om det är någon som vill lära sig mer eller få hjälp med lydnaden! Jag individsanpassar men stor vikt kommer att läggas på förberedande lydnad, klass 1 samt en del i klass 2. 


Datum: 13/4, 20/4, 27/4, 4/5, 11/5, 25/5
Pris: 700kr ordpris. 1400kr

Tid: 19:00-20:30 
Plats: 


Läs mer på Hundreda 


Anmälan görs på info@hundreda.se eller 076-31 88 475 


 


Av Emma Hammar - 28 mars 2011 09:07

Det börjar dra ihop sig på månadens tävling. Bara 4 dagar kvar till den 31 mars! Man ska tävla med den bästa bilden på hundträning när ni tränar någon form av bakdelskontroll! 


Bilder vill vi se! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards