Hundreda

Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Spåra och ny sele

Av Emma Hammar - 21 maj 2013 15:06

Livet går tydligen vidare vare sig man vill eller ej...

La ett brukspår till Arrac idag första gången på väldigt länge. Måste kolla dagboken när det var sist.

490m
45min liggtid
Äng och skog
En del vind
5 apporter
Många vinklar

Se bild nedan

Han spårade ganska illa tyckte jag. Inget drag och ganska oengagerad... Han tog in alla apporter och fixade spåret. Men det var inte min vanliga Arrac. Han hade nytt spårsele från björkis och koppel men det har inte hindrat honom tidigare att spåra oavsett "kläder"

Aja, får se vad som händer nästa gång!

Hans nya vardagssele kom i lådan idag. Måttbeställt för honom så det sitter perfekt! Inget som klämmer eller trycker på hans skador. Han blev så fin!

 
 
Emma

Emma

21 maj 2013 19:41

Vilken snygg sele! Hur var den nya boken om viltspår? Är sugen på att beställa den.
Och vilken fin bild på Zelda <3 Förstår att saknaden är obeskrivlig.. :/

http://www.doglog.se

Emma Hammar

21 maj 2013 20:56

Hej!

Jag var tyvärr väldigt besviken på viltspårboken. Den känns mer som en barnbok. Fina bilder annars ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards