Hundreda

Alla inlägg under november 2010

Av Emma Hammar - 30 november 2010 21:57

Nu har jag fått två tappra deltagare som har jag upp flera filmer på stänga dörr tävlingen. Nu är det svårt att avgöra då mina kära kursare nu har ansträngt sig och jobbat hårt. Resultaten är olika men de har slängt upp tre filmer av i träningen och båda har lagt ner tid på det! 


Vem ska vinna??? Vad tycker ni juryn!? 


Diesel's blogg direktlänk till den sista filmen 


Här kommer Frasses sista träningsklipp


Som sagt så är det mycket jämt då båda har lagt upp 3 filmer och båda har gjort stora framsteg! Sen får vi inte glömma ras skillnaden! Vem tycker ni ska vinna? Vem har charmat er mest?


Tyck till i detta inlägg!

Av Emma Hammar - 30 november 2010 21:53

Jag har fått jobb på Hund stallet i Åkeshov! Det är bara extra jobb, men det är en fot in. Jag har ju redan häcken full men jag kommer att hoppa in lite då och då   Jättespännande! 

Av Emma Hammar - 29 november 2010 21:09

Aaaa!!!! Jag sa att det var kallt i morse men det var under -20 grader. Det var 20,3 eller nått. 


Det belv en LÅÅÅNG promenad i morde med Arrac. Eller åtminstone kändes det så i den kylan. Det blev 40. Bra jobbat av mig som är fruktansvärt skygg för kylan! Vi busade oss varma. Han var lös och vi tränade på inkallningar med vilt störning (dofter) det syns ju tydligt i snön    Sen tränade vi ett litet uppletande på den enda leksaken jag hade. Jag hängde upp den i ett träd    men det var ju ingen match för honom     Han är lite för duktig    Får göra svårare för honom.


Han har blivit väldigt bra på att sitta kvar. Han sitter stilla och väntar medan jag traskar omkring i skogen, måste börja pröva att gå mycket utom synhåll också och se om han fixar det. Jag har gått ett par sekunder utom synhåll nu men dags att avancera!   

Av Emma Hammar - 29 november 2010 07:58

Det är så fruktansvärt kallt! Nu har jag precis gått upp och ska gå ut med hundarna. Har lite tid på mig innan jag ska till jobbet. Men det är inte så lockande att gå ut nu...


  


Massa kläder åker på nu så jag inte fryser fast på vägen någon stans. Ja det är busskörning på detta sen... Nu skulle jag bara vilja göra roliga saker med hundarna inte gå till jobbet men jag är så illa tvungen! 

Av Emma Hammar - 28 november 2010 17:55

Nu har vi tränat lite hopp-och-stå när jag kom hem. Filmen är mörk men förra filmen var kolsvart så därför la jag inte ut någon film tidigare i veckan. Men nu har jag en film som som får duga! 


För er som inte vet är hopp-stå en del av tävlingslydnaden. I klass 1 är det ställande under gång. Hoppet gör att det blir ett tydligare moment för hunden. Att bara stå är ju bara att stå, men hoppet gör att hunden landar med båda framtassarna och det blir PANG -> STOPP! Hunden ska inte ta några steg utan den ska tvär stanna! Därav att många tränar in hopp-stå.


Av Emma Hammar - 28 november 2010 08:37

Snart är det den sista november och det är sista dagen för att lämna ett bidrag till tävlingen stänga dörrar! I december får ni veta vem vinnaren blev.


Här hittar ni de tävlande dock har jag bara hittat bidrag med video för två av er


The dog Diesel

Chance

Frasse Frans

Clownfisken 


Vinnarens bidrag kommer att synas i min blogg sen, så kasta er på tränings sakerna och skicka in fler bidrag. Desto mer ni har tränat ju större är chansen att du vinner   

Av Emma Hammar - 27 november 2010 20:35

En mycket intressant dag idag då vi fått se vår lärare Åsa jobba med två problemhundar med två helt olika problem. När det sen var dags att lägga en träningsplan fick vi avlägsna oss från rummet, alltså vi elever och sitta i skamvrån... Nejdå vi skulle själv skriva en träningsplan till respektive hund utan Åsas påverkan och sedan samla oss och diskutera den tillsammans. 


En intensiv dag med mycket nya tankesett och ideer. Mäktigt och vi var helt slut efter dagen. I morgon blir en minst lika intensiv dag och just nu sitter jag och gör en läxa som jag ska redovisa för alla i morgon. Jag har fått en fall beskrivning som jag ska skriva en tärningsplan för. 


Jag är så trött så jag hoppas att jag fick med alla bitar då jag verkligen inte vill bomma en läxa! Vill ha bra betyg på den såklart   

Av Emma Hammar - 27 november 2010 08:21

Nu är det dags för utbildning igen. Den här helgen ska vi få se våra lärare jobba med problemhundar. Ska bli spännande hoppas de har hittat riktigt svåra hundar så vi lär oss massa nytt!!!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards