Hundreda

Alla inlägg under december 2010

Av Emma Hammar - 31 december 2010 17:42

Det här året har vi gjort en hel del saker. Dock inte så mycket jag hade önskat då tiden inte har räckt till!


Utställningar 

  • Valputställning i Sollentuna 4 mån med HP
  • Valputställning i Sollentuna 6 mån

      



Kurser som jag och Arrac har gått

  • Valpkurs med HusseKurs i Tävlingslydnad - DailyDog
  • Tävlings- och brukslydnad - HundID
  • Tävlingslydnad - Towa Lindh
  • Agilitykurs för nybörjare - RUH
  • Tävlings- och brukslydnad - HundID
  • Tävlingspsykologi - Niina Svartberg 
  • Träningsgruppen som började i december 2010

       



Träning

  • 50 stycken spår har Arrac tagit! Av dessa har han avbrutit 1 st. 
  • Tränat massor med lydnad, dock inte kommit så långt som jag hade hoppats. 
  • Provat på agility 

                            



Övrigt 

  • MH i Alunda 
  • Kennelläger med 4 dagars träning 



Miljöträning och annat bus som valpar gör!



                                                       



Några av syskonträffar under året!


                



Bara en söt valp




Arrac och jag   



Ska bli spännande att se vad 2011 har oss att ge?!


Gott Nytt ÅR!

Av Emma Hammar - 31 december 2010 15:26

Dra på Nyår är precis vad Arrac och jag har gjort idag   


Se själva! 


Det var inte så himla lätt... Här ser det ändå rätt bra ut men sen blev han lite trött och gick "fot" hela vägen hem    I koppel vill han dra och slippa gå fot... Visste jag inte bättre skulle jag tro att han var korkad    


(Ja han blev trött och gör det som brukar ge belöning   )


       

Han sitter fint och vill starta och sen kör vi!


Nu drar vi efter Husse och Zelda!

 

Frammåt!

 

En belöning behövdes    

Av Emma Hammar - 31 december 2010 11:42

Tänkte gå ut och pröva på hela vårt nya drag kit  Ska vi se hur det går! Ska förska filma lite. Arrac är bara busig och sprallig så får se hur det går   

Av Emma Hammar - 30 december 2010 23:29

Oj här gick det fort med anmälningar! Många ville gå inkallningskurs med sin hund!


Inkallningskurs - 1 plats kvar

Spårkurs - 2 platser kvar

Tävlingslydnad - Endast reservplatser! Är ni många fler som är intresserade kan jag starta två kurser så anmäl dig du med   


De andra kurserna finns det platser kvar på! De kurser som startar nu den 20 februari är Inkallningskursen, vardagslydnad 1 och Valpkursen! 


Av Emma Hammar - 30 december 2010 18:10

Låg på golvet och lekte med kameran samtidigt som Arrac slängde sin stora leksak på mig och ville kampa. Fick några knasiga bilder   


Tycker ni att någon blev bra?


              

Av Emma Hammar - 30 december 2010 17:55

Nu har Baggens saker kommit! Ett bälte, ett expander koppel och en liten väska att ha på bältet.

Arrac ville att leksaken skulle vara med på bild också!

 

Har satt väskan på plats på bältet, kopplet framför och sen är det Non-stop drag sele till höger! Allt matchar i rött och svart! Jag har min svart/röda Arrak outdoor jacka och Arrac har sitt svart/röda Dogman täcke - snyggast här på landet     

Av Emma Hammar - 30 december 2010 17:47

Köpte en present till mig själv i present affären i Rimbo. Hade ett presentkort som går ut i morgon   


   

Av Emma Hammar - 29 december 2010 23:54

Har egentligen inte gjort så mycket idag, mest skrotat känns det som...

Varit ute tre kortisar med Arrac, det blev 1,5h när man slog ihop det, det kändes så lite innan jag räknade  


Körde lite budföring idag med brorsan. Det gick mycket bra måste jag säga. Bror min vet inte ens vad budföring är men han följde mina instruktioner bra! Fick till en "riktig" buföring utan leksaker, dock var det en mycket kort budföring. Men han har börjat fatta vad det hela går ut på. Har bara tränat detta två gånger med Bella, en gång med Elin och nu med brorsan så det är lite träning men han kommer nog fatta det fort om man lägger lite krut på det!


Sen har vi inte gjort så mycket mer... väntat på Baggen grejerna som skulle komma idag. Fick sms avi och åker och hämtar... sen finns inget där!!! 

- kom tillbaka imorgon efter kl.14:00   

Hallå så får de väl inte göra! Jag fick ju avi:n.............. Fattar inget   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards