Hundreda

Alla inlägg under november 2012

Av Emma Hammar - 29 november 2012 22:34

DECEMBERTÄVLING AKTIVHUND!

Var med i Hundredas fototävling i december med chans att vinna ett presentkort på 500kr!
För att tävla
1. Ta ett foto på din hund när den är aktiv! Det kan vara nyttogöra hemma, lek, bus utomhus, bruks, lydnad,
jakt, vallning mm. Det viktigaste är att det är en bild på en hund som gör något ROLIGT!
2. Maila fotot till emma@hundreda.se
3. Du måste GILLA oss på Hundreda!
http://www.facebook.com/pages/Hundreda/340951092612557
4. Dela detta inlägg om tävlingen minst 3 ggr vid olika tillfällen

Tävlingsregler

1. Max 1 foto per deltagare!
2. Tävlingen pågår från 1-24 december
3. Minst ett bidrag per dag kommer vi att lägga upp på Hundredas logg varje dag fram till julafton
4. Efter jul kommer ett album med alla bidrag att skapas där ni får gå in och gilla de bästa bilderna. De tre bilderna som får flest gilla kommer att få första, andra och tredje pris! Som presenteras efter 14 dagar! (De gilla som bilderna får som ligger i hundredas logg 1-24/12 kommer inte att räknas, endast de som läggs i albumet efter jul, för att alla ska ha samma chans att vinna!)
5. Det vinnande bidraget kommer att få pryda Hundredas omslagsbild fram till sista februari!

Priser

1:a pris - ett presentkort på 500kr till hundkurs hos Emma Hammar
2:a pris - ett presentkort på 150kr på Hundredas handgjorda halsband eller koppel
3:e pris - två kampleksaker i fleece

Maila in ditt bidrag redan nu så att just din bild visas längre period!
   

Av Emma Hammar - 29 november 2012 16:25

Jag drog med mig pappa och Nanook på promenad i årets första snö! Själv är jag inge vidare förtjust i denna årstid. Jag gillar inte kyla och det är bara klumpigt i snön. Jag gillar barmark! Men Arrac älskar snön och Zelda håller med sin matte. Hon ligger hellre i soffan framför en sprakande brasa!


Busig snöhund! Han har redan här börjat få massa snöbollar i pläsen! De vae inte alls roliga efter en stund. De blev så stora att han hade svårt att gå! Fick bära honom till duschen och spola bort alla bollar så de smälte. Täcket satt tom fast med remmarna i snöbollarna så det var jättesvårt att få av täcket utan att göra Arrac illa i pälsen. Och han gillar snön???!!!! Muppunge   


Nanook spanar på Arrac och Zelda


Nu spanar han på annat   


Påväg hem var det mörkt


Home sweet home!!!    

Av Emma Hammar - 29 november 2012 13:47

Nu kom Arracs nya nättäcke Back On Track!

Han är så smal så jag behöver sy om hela maglappen så han inte kissar i den och runt bogen lite så tyget ligger mot hunden. Längden över ryggen är perfekt så ett mindre kam han heller inte ha :S Så svårt med en liten smal vovve!

Av Emma Hammar - 29 november 2012 10:57

Gjort lite spårföremål, men nu går det inte att spåra hemma då det är 1dm snö. Får passa på att spåra när jag är på andra platser :)

Av Emma Hammar - 27 november 2012 22:07

Klockan ringde 6:50 så det var bara att kliva upp. Jag har av någon konstig anledning bokat in träning i ridhus kl.08:00 på morgonen! Hur kan detta vara möjligt? Jag kom upp lättare än vad jag trodde, det var bara att gilla läget    Ryggen den värker mer än någonsin! Var hos sjukgymnasten igår som hittade ett ställe som smärtar i ryggen, nu har jag ont! Men ska skickas till röntgen så det är bara att bita ihop och fortsätta med morfin så länge. Två tabletter morfin och in i ridhuset för rallyträning med Zelda wiiie!   


Amanda filmade första passet som vi gjorde helt tävlingsmässigt... Ja allt satt ju inte. Planen var att gå in i ny miljö och bara testa att köra för att se hur det går. Efter det tränade vi på det vi behövde och tog en tävlingsrunda till och sedan en "godisrunda" där hon fick belöning för ALLT som var bra i banan! Hon får inte tappa sin motivation!


Vi har haft kul och Zelda är ju bara i början av sin träning så jag är nöjd!


Zelda efter första varvet på banan och nu ska vi träna på det som inte satt så bra   


Påväg hem stannade jag för att rasta Arrac i den fina skogen. Han är typ helt galen    Men han fick inte träna i ridhuset så han måste ju få sin kvalitetstid!


En galen tokhund!

Av Emma Hammar - 26 november 2012 00:40

Båda hundarna har fått träna idag. Träffade först Carro och umgicks innan Amanda kom så vi kunde träna då v har bokat hallen. Då var det Arrac som fick träna. Efter det var det middag på Max och därefter rallykurs som Zelda går!


Arrac på filten innan träning. Chansade att ta med den i träning idag då filten behöver lassad upp med ny avslappning viket vi har gjort hemma. Dock är jag inte helt nöjd men jag är nöjd med Arrac i denhär situationen och med tanke på hans allmäntillstånd han är i just nu. Filten hjälper verkligen honom att finna sig själv genom att bara finnas där även när han inte ligger på den. Men det är mycket jobb kvar med vår filt   


Sen var det bus och röjröj! Jag hade inga kriterier på honom i träningen idag annat än att ha kul! Ja, ville han leka så fick han leka! Vi är helt normala   


Inte det minsta galna alls!


Det är viktigt att gå in i leken med hunden och verkligen ha en belöningsutveckling   


Bakåtmarschen... Arrac har inte alls koll på vad jag har i fickan... Hmmm den tänkte inte jag påm såg inte mina medtränare detta???   Han gick ju snyggt hur som helst!


Zelda på rallykurs och vi tränar på att få flyt i flera skyltar i rad. Hon var riktigt duktig och jag måste tänka på följande med henne i träningen: Jag måste prata med henne, hon tycker att det är så mycket roligare då! Hon får en helt annan glädje och attityd i träningen! Hur jag placerar mig i förhållande till skyltarna, hon måste få plats! Givetvis mitt tempo och att få flyt på följsamheten. MOTIVATION!!! Sen kan ju allt bli bättre men detta känns som prioritet!


Nanook går ju också denna kurs i rally men han är i en annan grupp då vi är tre grupper och vi är indelade i vilka förkunskaper vi har sedan innan. Nanook tränar här platformsträning som är helt nytt för honom. Han var mycket duktig och mycket söt!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards