Hundreda

Direktlänk till inlägg 24 maj 2013

Ok ska vi ta tag i det här fotgåendet nu!?

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ta tag i det en gång för alla (det har jag sagt typ i 3 år) haha!


Sporren är Klickerkloks onlinekurs så jag ska försöka lägga upp minst en film om dagen så jag håller träningen igång! Jag måste nog det för att träna!


Så nu har det blivit tre filmer, den första bara för att visa vilket hemskt fotgående vi har. Han är får långt fram, han skuttar, släpper position i sidled, sätter sig gärna i vänster svängar och lite hög aktivitet. Men han är GLAD   


De andra två filmerna så har jag börjat med att han ska stå eftersom han är så "sitt-kåt". Jag går in till honom eftersom ingångarna gör han för långt fram. Jag tränar nu på positionen där han ska låsa blicken på mig, i och med det låsa huvudet vid höften. Då gör jag inga ingångar eftersom det är inte dem jag tränar på! Jag vill inte ha skit i kedjan.


Jag står också och tittar rakt fram så han nu får lära sig att han inte har ögonkontakt med mig. Så helt enkelt börjar om från början här men grunderna. Det heter så fint som ...


"Gör om och gör rätt!"


Dåså då är vi igång och jag har massor med feedback till mig själv. Men det är ju roligare att höra vad Fanny och Thomas säger om träningen   Mycket jobb kommer det att bli när man har massa skräp med i träningen. Nu ska det städas!


 
 
Elin och Billy

Elin och Billy

24 maj 2013 12:59

Kul att se filmerna =) Kommer nog bli skitbra!
Vi skulle också verkligen behöva ta tag i fria följet :P

http://aktivaussie.se

Emma Hammar

24 maj 2013 13:20

Det är ju ett så himla viktigt moment, det följer ju med överallt så det är viktigt att ta tag i :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Av Emma Hammar - 21 maj 2013 15:06

Livet går tydligen vidare vare sig man vill eller ej... La ett brukspår till Arrac idag första gången på väldigt länge. Måste kolla dagboken när det var sist. 490m 45min liggtid Äng och skog En del vind 5 apporter Många vinklar Se bil...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards