Hundreda

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma Hammar - 31 juli 2011 21:00

Du har väl inte missat att Hundreda Hundträning finns på Facebook? Bli vän med oss du med och delas oss gärna vidare!


Ha en skön kväll! Nu dör jag på soffan!

Av Emma Hammar - 31 juli 2011 20:56

Har nu lagt en beställning på 2000 spänn på Jami hundsport   Har handlat inför söket men köpte också lite kosttillskott, leksaker, halsband och en flytväst! Massa skoj blir det på semestern! Wohoo! 

Av Emma Hammar - 31 juli 2011 19:07

Tjohoo! Nu börjar min semester!!!   

Av Emma Hammar - 31 juli 2011 18:59

Intensiv helg med massa trevliga och glada människor men ett och samma mål - KANTARELLSÖK!


Underbar och intensiv helg för alla hundar, mattar och instruktörer. Här har det jobbats så det sprutar kantareller ur öronen på dem  


Vi vill tacka alla deltagarna för denna trevliga helg. Vi har också läst utvärderingarna och tackar för de otroligt fina orden om oss! Vi tar också till oss feedbacken till nästa års kurs för att bli ännu bättre!


Varje år gör vi utvärdering och varje år har vi ändrat lite på kursen för att hitta den perfekta! Vi kommer nästa år att ha två tillfällen som vi hade nu men med en veckas mellan rum! Vi lovar   


Så nu börjar arbetet för er så fort hundarna har vilat så ni kan bli kantarellsöks champions! Skicka gärna bilder när ni tränar hundarna så lägger vi gära upp dessa så alla får se vad bra ni är! 






Har lite svamp över så funderar på om jag ska göra kantarellhund av Arrac. Fast å andra sidan så börjar vi med en annan nyinlärning nästa måndag med personsök istället så det kan ju räcka med en ny grej i taget! 

Av Emma Hammar - 30 juli 2011 20:47

Jag har inte uppdaterat en blyerts skiss jag gjort till min vän Bella i present av den enkla anledningen att hon inte skulle se den   Som sagt är detta en grov skiss då bilden var en mobilbild och alltså inte med den bästa kvaliten. Också mycket mörk vilket är svårt att återge perfekt i en tavla. Men det blev något till slut och tekniken var rätt olika mig, men jag är full av överraskningar   





















Sen det färdiga reslutatet! Svårt att ta en bra bild av en tavla då de mörka partierna ser för ljusa ut på fotot...



 
   

Av Emma Hammar - 30 juli 2011 19:18

Ingen rast och ingen ro här inte! Nästa gäng var inte så pjåkiga de heller! De fick höra hur duktiga första gruppen var idag så nu startade dessa delatagre en tävling att de fasen ska vara bättre än Riala gänget! Härligt med taggade och engagerade människor! De var jätte duktiga så får väl se om Riala antar utmaningen i morgon? Blir en jämn match!


Detta har vi gjort idag säger Cockerna Moa! Duktig tjej!

 

Nikko är på hon med! Också duktig tjej och hon är 10½ år! Även gamla hundar kan sitta!

 

Sidney poserar i solen... Nä hela flocken vaktade när han ful häst passerade och jag var ju sabb med kameran!

 

Söta Sally hjälpte också till att hålla koll. Hon är så vacker när hon står så här!

 

En Ridge Back tjej hade vi också och hon undrar mest vad de andra pysslar med? Hade vi inte paus medan våra mattar och hussar lyssnade på teori?

 

En taggad Moa! Husse ska vi inte jobba nu?!?!!

 

Fint ekipage! En ung kille med mycket motor! Kul säger han!

 

Ett till fint ekipage!


Ja kvaliten på bilderna var inte alls lika bra som förra kursen. Bilderna när hundarna arbetatade var inte alls så bra så det blev mycket stillbilder. Härligt gäng dessa människor!


Till er också en påminnelse om att vila hundarna för vi har en dag i morgon också! Vi ses då!


Av Emma Hammar - 30 juli 2011 19:01

Startskottet gick av kl. 10 i Riala idag. Härligt litet gäng! Vill visa lite silder såklart!


Nova luktar på en kantarell. Är det sånt här jag ska få lära mig idag?

 

Finaste bilden på Chiboo fick jag i en paus! Så klart jag måste lägga ut den! Men jobba kan han också!

 

Koikern Malva var yngst idag och jätte duktig. Jobbigt i värmen men hon tuffar på ändå! Sötis!

 

Fick en så fin bild på Chica! Måste bara lägga upp!

 

Edgar har arbetstecken på och är laddad! Nu ska han leta kantarell!

 

En till liten bild på Chica. Sist och minst blev det   Verkligen en jätte duktig arbetshund!!!


Tack för idag och hoppas ni vilar! Vi ses i morgon!   

Av Emma Hammar - 30 juli 2011 08:21

Snart sätter vi fart på de första lkurserna för sesongen. Har ju bloggat massor om den så alla vet väl att det är kantaresllsök som gäller i helgen! Klockan 10 startar första kursen i Riala  


Ska bli spännande att få träffa massa nya ekipage och några välbekanta anikten! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards