Hundreda

Alla inlägg under september 2010

Av Emma Hammar - 30 september 2010 22:28

Varit på ayilitykursen idag. Nu är vi i halvlek 4:e gången av 8. Men jag ger nog upp faktiskt. Vi har de senaste framförallt 3 veckorna fått en sån obalans vad gäller allt... 


Det blir för mycket "hinder fokus" och Arrac stressar igång sig fast jag är NOGA men att han måste vara lugn osv. Jag tycker nog att redan bygga kombinationer i from av små banor inte är så lyckat då hundarna inte kan alla hindren med en bra grund... Jag vill ha fokus, konsentration och samarbete... Det har vi inte i agilityn.


Tänker nog skita i kursen. Eller gå själv utan hund. Fokusera på spåret igen minst 2 gånger i veckan som förut. Träna lite lydnad som vi brukar. För att hitta tillbaka. Sen blir det ju träning på klubben varje onsdag vid skott träningen också. 


Ursch och fy. Har haft en skitdag, trots att jag fick sova i min säng... 

Av Emma Hammar - 30 september 2010 10:01

Nu har jag äntligen fått sova i min egen säng! Nu är våra golv fina, de är slipade och lackade. Så vi kan börja möblera under dagen   Nä men det var SÅÅÅ skönt att sova i sin egen säng igen. Har legat ute i gäst stugan sen i söndags natt.


Jag ska ta bild på de fina golven sen och lägga ut. Det blev så himla snyggt! Nu är vi gjort massor och blivit bra mycket fattigare   


  • Flyttat på bakdörren. Byggt igen dörren i vardagsrummet och satt en ny "riktig" ytterdörr i det andra rummet intill.
  • Målat och tapetserat - renoverat hela vardagsrummet
  • Slipat och lackat golven i farstun, köket och den stora hallen!

Nu är nog nästan alla pengar slut som ska gå till renovering. Vi har trappan och anslutande rum till den uppe och nere kvar att renovera. Sen har vi gått igenom hela huset utan badrummet. Så kul att få fint. 


Ska köpa lite gardiner, gardinstänger, plädar, kuddar, krukor och lite blommor så det blir mysigt och helt färdigt i vardagsrummet!

Av Emma Hammar - 29 september 2010 21:48

Jaaa!! Äntligen blev det skott träning på klubben. Jag har jagat sönder dem i flera veckor nu efter skotten. Nu höll de vad de lovade!


De avfyrade 4 skott. Vi höll oss utanför banan på en skogs väg kanske 150m från skytten. De 3 första skotten så kampade jag och Arrac. Jag ser att han lyssnar på skotten eftersom han sneglar åt det hållet skotten kommer ifrån. Men han fortsätter att kampa. Han biter till och med hårdare när han hör skotten. 


Sista skottet ville jag pröva i passivitet. Jag la ner kopplet så jag inte överför någon dum energi och stod på det istället. Han gick och nosa och så "PANG" han tittade åt det håll som skottet kom ifrån några sekunder sen fortsatte han att nosa runt. 


Så såg vår riktiga skott träning ut. Nästa vecka har de lovat skott och det ska inte bli några fler missar nu. Varje onsdag ska vi åka på skott träning!

Av Emma Hammar - 29 september 2010 13:53

Nu har vi varit hos veterinären och Arrac har fått sin 1 års spruta! Det gick jättebra så än så länge har vi en just attityd till veterinären   

Av Emma Hammar - 28 september 2010 22:43

Nu vill jag uppmana fler att delta i "månadens tävling" med temat bakdelskontroll. Vi har en tävlande som redan (för flera dagar sedan) har lagt upp en film på början i deras träning.


Jag tar mig friheten att visa upp hennes film. Vill ni följa hennes träning gör det via hennes blogg http://kirreflikkan.blogg.se/ 


Än så länge är konkurrensen inte så stor då det är ett fåtal som har anmält sig. Än är det inte försent. Ni tävlar om äran och en klicker med armband. 


Kom igen nu alla glada hundägare ut och träna era hundar!

Av Emma Hammar - 28 september 2010 21:32

Ja vi sover ju nu i vår gäst stuga sen i söndags natt då vi har anlitat hantverkare som slipar och lackar våra golv. Det blir så fint!


Ja då kunde jag inte duscha hemma så jag åkte till min moster som bor i närheten. Arrac fick vara ensam i bilen medan jag var där, då får jag två flugor i en smäll. Jag blir ren och Arrac tränar ensamhet. Som gick sådär... Men han blir bättre och bättre. 


Sen ville mormor hälsa på skitungen så jag släppte monstret löst. Haha sen fick mormor kampa lite med honom, hihi va roligt. Hon fick också göra i ordning en ruta uppletande med helt nya föremål till Arrac. Det gjorde han bra, tar ut lite på krafterna i början men det BLÅSTE SJUK MYCKET så det var bra jobbat. 


Jag började må jätteilla på jobbet! Så min underbara kille hoppade på bussen hemma. Tur att jag körde en linje som går förbi hemma. Så jag skulle slippa köra hem sen när jag har slutat. Arrac följde med min lilla plutt    


Mysigt att de följde med mig på jobbet och så fick jag sällskap och slapp köra hem sen. 


Det var lite om den här dagen

Av Emma Hammar - 27 september 2010 19:19

Under året har vi gått några kurser jag och Arrac. Nu börjar de tryta   Nu är det inte så många kvar... Men dessa har vi gått 


  • Valpkurs med husse på min kurs
  • Tävlingslydnad DailyDog
  • Tävlings- och brukslydnad HundID
  • Tävlingslydnad Towa Lindh
  • Agilitykurs RUH (Roslagens BK - ungdom)

Ja dessa har vi skrapat ihop under året och nu följer endast dessa. Sen har jag inget nytt inplanerat...


  • Tävlings- och brukslydnad fortsättning HundID
  • Tävlings psykologi kurs Niina Svartberg

Jaja det är i alla fall 7 kurser vi har gått under året. Fast Niina Svartberg kan faktiskt vara en kurs utan hund   Har jagat hennes kurser länge nu och hittade till slut en kurs i rätt del av Sverige (Uppland) och anmälde mig direkt! Den är i december och jag anmälde mig tidigt i våras! 


Har du tips på några bra och roliga kurser som jag och Arrac kan gå på? Under nästa år blir lagom då jag själv håller kurser nästan varje helg och lediga vardagar. 


Ska försöka bilda ett träningsgäng!

Av Emma Hammar - 27 september 2010 19:06


Här kommer han i egen hög person! Arrac 1 år gammal. Det tog  bara ett tag för mig att få upp bilden     

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards