Hundreda

Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Miljöträning och hundpromenad

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi bara går lugnt och fint.


Han var otroligt duktig idag!! Vi fick många hundmöten och han gör verkligen framsteg    Nu mötte vi mindre raser idag vilket är bra för det är lättare för Arrac. Så inga stora Schäfrar eller Rottisar idag. Vilket han behöver träna på men det är bra med lite "light" träning också.


Han fick totalt möte med 7 hundar. De sista två blev lite för svårt. Han såg något en leråker och ställer sig med jämvikt på alla fyra tassar och "boffade" Jag såg en människa en bit bort men inget mer. Han boffade några gånger och varnar att någon kommer närmare. Jag hukar mig ner så jag ser under grenen och ser en lös brun Flat som är påväg rakt emot honom. Jag tycker att det är lite häftigt att se honom utvecklas, förr hade han gjort utfall inte bara varnat. Jag skulle precis öka avståndet eftersom den kom rakt emot då en liten Papillon kom runt hörnet 3m framför ansiktet på Arrac. Då blev det ett litet utfall men inte på länga vägar så som de kan se ut. Jag ökade avståndet och Arrac släppte det! När han såg hundarna igen kunde han titta på dem sansat. Blir så glad över att se alla hans framsteg!   


Gänget idag och Arrac har jättetungan till hundmötet som går bakom min rygg! Duktiga Arrac!


Vi tränade på lite platsliggning också. Arrac cool lugn! Han fick också en störning med att både Bowie och Ink sprang fram till Angelica på inkallning. Duktig Arrac ligger kvar och tittade lite på dem bara och låg lugnt kvar


 

Ett fint litet gäng!


 

Glad och blöt Arrac med kompiasrna som tränar balans bakom   

 
 
Elin och Billy

Elin och Billy

22 maj 2013 16:48

Vad skönt att träningen går framåt =) Heja!

http://aktivaussie.se

Emma Hammar

22 maj 2013 17:29

Ja vi blir så glada båda två :) framtiden känns en aning ljusare varje gång :)

 
Elin

Elin

23 maj 2013 17:45

Åh va söt Ink ser ut, som en kolakaramell!

http://www.fluffmonster.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 21 maj 2013 15:06

Livet går tydligen vidare vare sig man vill eller ej... La ett brukspår till Arrac idag första gången på väldigt länge. Måste kolla dagboken när det var sist. 490m 45min liggtid Äng och skog En del vind 5 apporter Många vinklar Se bil...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards