Hundreda

Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Emma Hammar - 8 juli 2012 17:41

Idag har Arrac fått komma ut och träna!  Väldigt välbehövligt! Vi träffades för att träna sök men eftersom Arrac INTE får träna explosivt så fick han sig ett spår istället.


Han fick en liggtid på närmare 3h, 360m och 5 pinnar, okändt spår och ny spårläggare. Han fick gå med kort lina då han inte så rör på sig för kraftigt. Jag kan bara säga FAN va min hund MÅR DÅLIGT!!!! Han var inte alls sig själv! Han hade inget drag i linan, han var ofokuserad, käkade gräs, slö, seg, orkade inte riktigt ta upp spåret när han tappade det, allmänt vimsig... Jag blev så ledsen   Han som annars är rena Ferrarin med fullt driv så jag nästan åker med! Noggrann, full fart, fokusertad och målmedveten till tusen!


Så nu märks det att han mår skit! Jag fick frågan om han gick på några mediciner.... nej han går på SMÄRTA! Det tar ju både på den fysiska och psykiska orken för honom!


Sen fick han mingla lite bland gruppen med människor som han bara träffat en gång tidigare. Han tycker efter allting också att det har blivit jobbigt med människor så det var bra att få mingla runt på hans egna vilkor också. SEn visade jag en dirrigeringsövning med Arrac. Egentligen ska man jobba på stora avstånd men han fick max 5m eftersom han INTE får springa eller vara explosiv! Så han fick trippa ut och visa hur man gör övningen. Han var dukitg och gjorde som han skulle och lämnade av. Massa slarv men jag hade inge krav eftersom jag såg hur illa han mår. Så nu hittade jag lite fler pyssel och finslipning som vi behöver träna på som han KAN träna nu när han är sjukskriven. Jag är fortfarande inte allt för glad över vad vi FÅR göra, allt sånt känns just nu bara tråkigt eftersom vi inte kan välja...


 

Arrac ser glad ut efter lite mingel!   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards