Hundreda

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Arrac på äventyr!

Av Emma Hammar - 20 januari 2010 16:19

Idag har Arrac och jag varit ute på lite äventyr. Vi har varit ute och lekt gärnet, tittat på hästar, hälsat på gubbar och tanter med stavar (lite läskigt!), aktat oss för bilar och slängt oss i snön! Asså vi slängde oss inte när bilarna kom det gorde vi sen bara för att det var kul! Vi slängde också favoritleksaken i snön så den försvann så lillskiten får hitta den med nosen   


Nu börjar matte krypa ut ur sitt ide när graderna ökar. Jag avskyr verkligen kyla och har hållit mig till inomhus aktiviteter för det mesta med hundarna. Men idag sparkade jag mig i häcken och gick ut med Arrac. Va roligt vi hade    Vi tränade såklart också. Jag belönade varje spontan kontakt, (vilka blir många då han är väldigt kontaktsökande) antingen fick han ett beröm, en godis eller lek. Allt gick lika bra! Inkallning tränade vi ju såklart också. Vid varje inkallning så passade jag på medan han var upptagen med annat. Han kommer som ett skott på varenda inkallning   Jag kallade in honom när han äter bajs, luktar på vilt spår och när han springer framför mig (alltså han springer bort från mig, han tvärvänder vid inkallningen!) Så duktig liten skit!


Undar om han börjar komma in i spökåldern, han börjar moffa så saker ute hmm... Några andra kakor* som känner igen sig??? 

*Arrac och hans syskon kallas för kakorna, kullen heter Joy og Baking


Jag längtar verkligen till det blir mindre snö så vi kan ut och spåra! Nu när jag har en blogg som kan lägga ut vidoeklipp så måste jag visa Arracs andra spår och sista inför vintern. Tyvärr fick vi batteri torsk efter spårstarten och husse var inte helt med på noterna. Han viste inte om han skule filma mig eller hunden. Hmm... Han vet till nästa gång han ska filma att det är hunden jag vill ha på bild   men här får ni en smygtitt på Arrac som är 11 veckor gammal. Spåret är ca 30m långt och har haft en liggtid på 30 minuter. Först leker han med en urmbunke och så plötsligt hittar han spåret. Han går i spårkärnan 95% av hela spåret!


Visst är han söt!? (Av det lilla hans syns i bild vill säga).


Vi har också tränat på bakdelskontroll och apportering idag.



Det är super bra med att filma sig själv, jag ser massa tabbar jag gör när jag tittar på filmerna. När jag väl sitter där så kan jag klia mig i huvudet och undar vad jag gör för fel. Sen tittar man på filmen och hittar massa missar   


Missarna för idag var mest att jag tränade för långa pass. Det kändes inte mycket, men sanningen kom fram på film. Sen var jag lite trött i huvudet när jag började men apporteringen. Jag hde inte bestämt mig vad det var jag skulle kritera just nu!?! Ja ja, det är inte lätt att vara sin egen instruktör! Man behöver verkligen andras ögon när man tränar. Det är en sak att lära och hjälpa andra... men vem hjälper mig  ????


Ja ja det går väl men tar lite längre tid bara. Jag hoppas jag får upp filmen ikväll så får ni se hur det går för oss.


Hej så länge!


 
 
Sussie med Peace

Sussie med Peace

21 januari 2010 06:54

Hej!
Vad duktiga ni är! Träningen med klossen såg ju super ut.
Måste också börja filma mig själv, det är himla nyttigt.

Men du vad stor han ser ut, det är ingen liten valp längre.

Kram kram

http://nissepeace.cybersite.nu

 
Ingen bild

camílla

22 januari 2010 07:13

VA duktiga ni är

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards