Hundreda

Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Lite mer om Arrac

Av Emma Hammar - 10 februari 2010 09:21

Arrac växer och busar, ja det är väl som det ska vara. Full fart är det här, ibland så man blir tokig   Menmestadels är allt roligt. Han har nu lärt sig att sitta på kanten av soffryggen, även stå på fönsterbrädorna, äta jord ur blomkrukorna, hämtar våra skor och vantar och äter mängder med BAJS!


Annars så tränar vi mycket på separationen nu, det är fokus på det eftersom det är så himla viktigt att vi får bort den, klippa navelsträngen på han. På sidan om denna träning så är det ligg träning med husse. Nu håller de på att försöka på kommando kontroll på det, nu går han och lägger sig lite vind för våg. Jag och Arrac tog ett ryck nu för att träna massa stå eftersom det är valputställning på lördag. Sen tränar vi det gamla vanliga, kontakt, be om lov, inkallning, lek. 


Han börjar visa mer frustration nu, om han inte riktigt förstår så börjar han skälla, eller om han tycker att han gör rätt. Som t ex vi tränar stå men han lägger sig, självklart blir ju det ingen belöning så han börjar skälla. Åhh han har en så "vacker" stämma   eller INTE.


Ja och så är det miljöträning som vanligt. Här i helgen så gick vi i en spiral galler trappa. Det är andra gången han går i den. Jätteduktig, Zelda kan inte alls gå på galler över huvudtaget. Så det ska vi se till att han kan. Lite bild bevis på det. Klicka så det blir större bilder. 


            


Han tappar tänder lite hit och dit och han har vuxit på sig han börjar närma sig 50 cm i mankhöjd. Han står inte still så jag vet inte exakt men 48-50 cm. Känns som han är så liten, han blir ju inte många fler centimeter i mankhöjd. Men han ska väl bli lite bredare i kroppen, nu är han ju smal som en sticka. Ja och så det där med rumsrenheten, nu börja det likna något. Nu är det oftare och oftare som jag har skrivit ordet "rumsren" i kalendern. Han har varit rumsren i 4 dagar på raken nu. Det känns bra, nu när det går åt rätt håll - Det finns hopp om den här killen också!


Ja det var lite uppdateringar från Yummie Arrac 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards