Hundreda

Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Lite busig fredag :P

Av Emma Hammar - 19 mars 2010 22:11

Idag har jag fått lite sällskap på jobbet utan husse och Arrac. De följde med mig när jag körde 634 till Blidö. Fram och tillbaka blir det ca 3 timmar. Det blev lite tokigt på vägen dit eftersom hundar ska sitta i bak, Arrac började vädra efter en ca 40 min och känner min doft, att jag också finns på bussen. Då kom separationen och han pep och skrek så alla passagerarna hoppade av    Nä det gjorde de inte men de vred på sig och tyckte nog att det var en jobbig liten hund, dessutom så lät Robert honom hålla på - de kanske förväntade sig att han skulle säga till hunden. Både jag och Robert vet att detta inte hjälper då han är ledsen för att han inte sitter framme hos mig. 


När bussen började tömmas på folk och Arrac hade varit tyst och lugn i mer en 10 sek så gick de fram till mig. Arrac tyckte att det var väldigt konstigt att hitta sin mamma där  


Men på vägen hem så satt han där i fram och nu har han bara trevliga minnen av att åka buss med mamma som kör den   


Imorgon ska jag upp ganska tidigt för att vara lördag - jag har två privatträningar på morgonen på en timma vardera. Först är det en problemhund som jag ska börja träna med, jag har lagt upp en träningsplan till honom som ska sättas i verket. Nästa pass är privatträning med en liten valp, lite lättare träning men den ska inte underskattas för det. Kan vara tufft nog med valp (det har Arrac lärt mig!) Valpträning är så himla viktig, här bygger man grunden och förebygger att den senare ska bli en lugn och trygg hund. 


Det ska bli kul   


Sen kommer en god vän över på kvällen så ska vi ha lite trevligt och bara skratta, ta det lugnt, äta och dricka gott mat   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards