Hundreda

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Arrac 10 mån

Av Emma Hammar - 29 juli 2010 16:01

Arrac har hunnit bli 10 månader under kennel lägret. Så här stor har han nu blivit :) 


Jag uppdaterar hela tiden inlägget "Arrac växer och blir stor" så man kan följa hans utveckling. Tyvärr blev de här senaste bilderna på honom inte alls bra...


  

 
 
Nathalie & Vilja

Nathalie & Vilja

29 juli 2010 22:23

Åh vilken snygging! Bra idé förresten att ha ett inlägg som man uppdaterar kontinuerligt så att man ser när lillen (i mitt fall lillen) växer - hoppas det är ok att jag snor idén och gör samma sak?

SV: Vilja är min första egna hund, vi har haft new foundland, golden och schäfer i familjen och en av goldenhanarna gick jag en spårkurs med i tonåren... Jag har tyvärr inte kunskapen att spåra själv, annars hade jag absolut haprovat med Vilja vid det här laget. Vi har bara fokuserat på vardagslynad än så länge och just nu står ensamhetsträning som prioritering ett på vår lista. Det är det enda hon verkar ha svårt med... Visst bodde du i närheten av Stockholm? Vore trevligt att träffas i höst och spåra tillsammans! :)

http://www.entjejenhundenhusvagn.se

 
Nathalie & Vilja

Nathalie & Vilja

29 juli 2010 23:37

Så bra, då behöver jag inte skämmas om jag publicerar ett liknande inlägg. :) Min semester har jag planerat att avsluta med rikslägret för aussies (4-6 september) och sen bär det av hemåt stockholm igen... Ja, eftersom vi lever så galet tätt inpå varandra i lilla husvagnen har hon vant sig vid att ALLTID ha mig nära så nu har jag tagit för vana att låta henne vara uppbunden minst en gång om dagen (när jag springer in och köper något i kiosken) och dessutom stänger jag dörren in till husvagnen minst tio gånger om dagen... Nuförtiden tar det hela 60 sekunder innan hon börjar pipa, vilket är framsteg om man jämför med i början då hon satte igång så fort jag stängde dörren! :)

http://www.entjejenhundenhusvagn.se

 
Nathalie & Vilja

Nathalie & Vilja

30 juli 2010 00:24

Tusen tack för tipsen... Ska verkligen ha det i åtanke (och skriva en stor kom-ihåg-lapp på dörren där jag kan bocka av alla 30 uppbindningarna och alla 20 dörrstängningarna!) :)

http://www.entjejenhundenhusvagn.se

 
Nathalie & Vilja

Nathalie & Vilja

30 juli 2010 16:06

Tack för lyckönskningen, det ska nog gå bra... Nu senast var vi uppe i fem minuter utan gnäll men det var visserligen i sällskap av en grisknorr, men ändå - framsteg! :)

http://www.entjejenhundenhusvagn.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards