Hundreda

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Lydnadsträningen igår

Av Emma Hammar - 29 januari 2013 14:00

Igår tränade vi i hallen och det gick som sagt superbra! Vi började med att värma upp hundarna tills alla hade kommit. Sedan tog vi ca en kvart per hund och började med Ink. Arrac låg uppbunden på plan och det gick bra! Det kom också en stor Schäfer utanför plan då och Arrac tittade och klarade av det när han låg där själv medan jag var ute på plan! Jag fick massor med beröm såklart!


Sen var det Arracs tur och vi tränade på bakåtmarschen för att få en bättre position i vårt fotgående! Det gick bra och det börjar bli som jag vill ha det!


Sen var det Carinas tur med Deedee. Arrac var återigen uppbunden. Han hade mycket svårt när Deedee skulle träna på metall apporten! Min apporterings tokiga hund! Han ville ha den!


Sen tränade vi enskilt alla på plan. Jag vill träna på att ha Arrac lös på plan nu när det är hundar som han känner. Han skötte sig bra och höll sig hos mig. Innan all träning så hade hade han testat att springa fram och göra en lekinvint hos båda Ink och Deedee - jäkla bushund! Men det fick han heller ingen förstärkning för!


Vi tränade på platsliggning med Deedee i två minuter lite drygt. Han har inte gjort en platsliggning med andra hundar på säker 1½-2 år! Det kom hundar utanför planen bakom min rygg. Arrac lyfte på hakan men la ner den igen! DUKTIG!


Sen en kort apportering med fart in! Men då blev rutan ledig och vi kunde inte hålla oss och tränade massa ruta! När Angelica kom och filmade hade Arrac blivit lite trött och farten lite lägre än innan men det var ett så jäkla bra pass! SUPERNÖJD!


MIN BÄSTA ARRAC!   


 
 
Elin och Billy

Elin och Billy

29 januari 2013 14:28

Duktiga ni är! :D Kul att träningen gick så bra!
Funderar på att anmäla oss till er rutan-kurs men vi ska i värsta fall göra mh samma dag eller dagen efter. (har anmält mig till flera mh'n och vill helst göra i april) men man vet ju aldrig så jag vågar inte anmäla oss :(

http://elinselin.se/wordpress

Emma Hammar

29 januari 2013 17:32

Tack! Tycker rutan är så kul att träna! Vi har ju inte fått träna den sen vi faktiskt lärde in den :S Ska bli kul att gå vidare med rutan klass 3 och elit :)

Kul att du är intresserad av kursen! Hör av dig när MH är bokat så ser vi om jag har platser kvar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards