Hundreda

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Emma Hammar - 16 juni 2011 22:46

Träningen gick skit rent ut sagt idag. Inte många hästar hemma alls! Han skulle göra allt annat än att träna! Däremot var Jack jätteduktig! Han metall apporterade för första gången idag och det har jag på film.


Tanken var att jag skulle visa Camilla hur duktig Arrac är men i samma stund jag släppte lös kopplet så skule han jaga stillastående hästar!&%?#! Då vill jag tillägga att vi bor bredvid ett stuteri och vi möter hästar dagligen, han kan gå lös förbi hästar vi går bredvid hagar osv... Ja han kom ju inte så långt eftersom matte blev arg och han kom tillbaka... men i huvudet jagade han garanterat hästarna.... Morr...


Det går heller inte så bra med vår nystartade träninggrupp eftersom det kom bara jag och Camilla av 8 stycken... Turen är inte på min sida idag i alla fall...


Det hela slutade med promenad till sjön men bad, simning och lek. Arrac fick ett bra konditionspass i vattnet   Det vi inte fick i huvudet idag fick vi i benen! 


Nåväl jag bjuder på duktiga Jack och tröstar mig med att Arrac inte kan vara duktig alla dagar...

Av Emma Hammar - 16 juni 2011 16:03

Har gjort stockholms stad osäker och shoppat! 


Har fått två beställningar på hundporträtt av hund så jag har varit på Kreatima och inhandlat kvalitets papper då jag hittills bara ritat i mina skissblock. Nu köpte jag ett tjockare papper som ska hålla lystern i teckningen LÄÄÄNGE! Så beställer ni teckningar av mig så är det kvalite som gäller! Blir man inte nöjd med sitt porträtt så gör jag om tills kunden är nöjd!


Givetvis passade jag på att handla in så jag har bättre kvalite på aquarellpapper också samt lite annat smått och gott som jag behöver fylla på med hemma! Rena rama julafton för mig att gå på Kreatima!


Köpte också en bok då jag fick ett presentkort på Akademibokhandeln. De har inte så stort utbud av hundböcker man jag hittade en spårbok som verkade intressant. Hoppas på att hitta nya ideer och svårigheter att ge som utmaningar till mina och andra hundar! Han som skriver boken är mer inriktad på försvarsmakens spår och jag är ju mest inriktad på tävlingsspår så den verkade mysig att läsa med en kopp te och fika  

   


Lite kläder blev det också! Att shoppa kläder med DEN stora kassen från Kreatima var inte lätt vill jag lova!!! Träningsvärk kommer jag att ha i morgon!


Jag vill ju teckna NU!!! Men jag har inte fått in fotografier än från beställarna så jag får snällt vänta lite till...    

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards