Hundreda

Alla inlägg den 24 april 2012

Av Emma Hammar - 24 april 2012 18:01

Det var första blocket på den 1-åriga utbildningen jag och Arrac ska gå i beteende och kommunikation. Det är en djupdykning i hundens beteende och vi kommer jobba med en och samma projekthund under 1 år.


Projektet går ut på att se hur vi kan förstärka hundens signaler och beteenden vi vill ha. Nu pratar vi inte om lydnad och inlaning utan hur vi kan gå in och förstärka hundens eget språk. Jag kommer att ha Arrac som projekthund och eftersom det är problembeteenden med Arrac och andra hundar så är min uppgift att förstärka hans trevliga spårk kring andra hundar och i och med detta kommer också hundmötesträningen som vi redan håller på med. Träningen ska filmas med jäman mellanrum och vid examen om 1 år har vi filmer som vi kan jämföra! Då ska vi redovisa om vi lyckats med vårt projekt med att öka eller minska beteenden och signaler.


Jättekul och jättespännande! Det var en light start för min del men jag vill bli riktigt skicklig på att läsa hund och jobba med beteenden som många ofta glömmer bort. Nu för tiden är vi så fokuserade på inlärning i hundsporterna och vardagslydnad så beteenden glöms bort och det pratas inte om dem. Inte på den djupa nivån, det räcker inte att skrapa på ytan.


Utbildningen handlar om beteenden vilket inte alls behöver innebära problembeteenden, men i mitt fall är det så. Så ett år med en djupdykning i hundens beteende så KUUUL!!!!


Arrac fick en ny kompis Dvärg pinchern Kaspian på 3 år


Arrac och Kaspian på deras första promenad tillsammans. De bodde också kvar på natten.


   

Lördagskvällen gick vi en promenad med mjölksyra i sandtaget   

Av Emma Hammar - 24 april 2012 17:56

Jag och Arrac ha ju varit på utbildning hela helgen varav att det inte har blivit något bloggande. Vi sov kvar där så Zelda och Husse fick kvalitetstid för sig själva. Jag blev glatt överraskad när jag fick film- och blidbevis på vad de har sysslat med. Jag hade ingen aning om förren efter  


Zelda spårar första gången för i år


Duktiga tjejen!!!



Hon är så charmig då hon markerar pinnen med verkligen INTE vill ploka upp den! Haha, sötnosen    
 
 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards