Hundreda

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Emma Hammar - 19 november 2012 22:22

Ja jag är fortfarande sjuk! Men jag blir ju galen att ligga inne hela tiden, luften hinner ju liksom bli gammal, unken och begangnad...! Så jag behövde komma ut ur huset lite. Proppade i mig alvedon och satte på mig en mössa för att inte visa misstankar om att jag ängnar mitt liv på soffan och for till Norra Stockholms Hundcenter för tränaing i den fina inomhushallen tillsammans med bäsat Carro och Amanda! Givetvis tog jag med mig en hund så det blev Mastiffen. Även om jag har mina funderingar på om hon kalssas som hund eller Heffaklump!?


Carro filmade när vi körde igenom banan sista gången tävlingsmässigt. Inga belöningar alls. Och ja... hon checkade ut vid näst sista skylten haha   Det är bara att se själva   Vi har en del att jobba på om jag säger så. Mitt fokus ligger på följande


- Följsamhet (jag måste sänka mitt eget tempo!)

- Följsamhet med massa störningar

- Spring! Hon springer liksom inte   

- Stå har börjat bli rally dugligt

- Gå bakom funkade ju inte idag (kan hon ha tröttnat då det inte kom belöningar???)

- Hålla ut eller hålla ihop oss i slalom, inte gå för nära konerna så att hon måste hoppa över...

- Ingångarna måste slipas på


Finns mer och massor men lägger nog mitt fokus här just nu tror jag. Har inte hjärnan helt med mig så kanske kommer på massa annat bra sen   



Nu är jag typ död! Jag tar nässpray, hostmedicin, slemlösande och halstabletter som bedövar halsen... Blä! Men kvällen var helt klart värt det   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards