Hundreda

Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Utflykt

Av Emma Hammar - 13 maj 2010 22:02

Idag fick vi en ledig dag tillsammans här hemma! Underbart  Så vi åkte dit vinden tog oss helt enkelt. Jag skrev ut massa annonslappar om spårlägret och kantarellsöks kurserna jag och Camilla ska ha i höst, som jag tänkte sätta upp där det går. 


Först hamnade vi på hundfiket i Norrtälje som öppnades för tre veckor sedan. SÅ där blev det passivitetsträning för Arrac. Zelda hon är ju en mästare på passivitet så här kan hon faktiskt lära Arrac något som är bra! Vi var där i en dryg timme, och ja jag fick sätta upp lappar här  


Sen bar det vidare till djuraffären, också här ska lappar upp. Det slutade med att jag shopade lite också. Jag var inne i andra affärer också och det slutade med att vi kom hem med allt det här till hundarna, eller snarare Arrac. Den lilla fleece filten var till Zelda, för att hon inte ska håra ner soffan så mycket. Och ja, den var minst sagt LITEN! Hade jag förstått det hade jag köpt en vanlig fleece filt i normal storlek. Men, men man kan inte veta allt och Zelda tycker om den, hon ligger och myser nu i soffan   



Ja vad blev det då...

  • En hundbädd
  • En kampleksak i skinn
  • Två reptrossar
  • Två matskålar (Arrac äter fortfarande ur kattskålar    Så det var dags att få egna...)
  • Bajspåsar kan ju vara bra när man är på stan
  • Hundgodis
  • STORA OX ben, men jag ville inte lägga dem på golvet (De var till Zelda också)
  • En fin Hurrta sele till Arrac!

Ja nu är jag fattig, och nästan två veckor kvar till lön. Hur ska detta gå    Blir ingen mat till oss...


Ja kampskinnet valde Arrac själv, han började slicka på det i affären. Smakar gott sa han. Och ja, han VILL kampa med den   Selen är jag nöjd med, då jag drar mig för att spåra den den DUMA valpselen som aldrig vill sitta på hunden. Den är i storlek 80. Lite finns det rum att växa i, men den fungerar utmärkt nu. Jag vill ju helst slippa köpa en ny om en månad eller två. SÅ har jag riktig tur så behöver han inte en större när han har vuxit klart. Men dte lär ju framtiden utvisa, 


Ja nu är lilla tönt trött efter shoping på stan. Ja han fick ju inte ens följa med överallt. Matte köpte ju ute möbler också... Onödigt tycker Arrac. Men nu ska han verkligen vila så ha orkar gå på kurs på lördag och söndag! Ska bli så spännande! Jag ska se till att komma ihåg kameran och ta massa bilder. Här är en bild på mina monster då vi kom hem idag


  

God natt! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards