Hundreda

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Emma Hammar - 7 september 2010 10:47

Jag vet inte hur många gånger man måste göra något för att få det till en god vana. Men nu har jag precis varvat ner efter en springtur med Arrac! Ja nu är det 3:e tisdagen i rad som vi är ute och springer och sen kör jag lite styrketräning inne. 


Sträckan är nu utmätt 2,6km är det bara    Men det räcker när man inte har tränat på flera år. Dessutom är Arrac ung så jag ska ta det försiktigt med honom också. 


Väl inne 

100 sit-ups - varav 20 med en hund på magen   

20 sneda sit-ups

20 armhävningar

10 triceps

20 rygglyft 


Jag tycker att jag är jätteduktig. men jag känner mig inte spreciellt mycket starkare än... Jag tänkte ha mina tisdagar till att springa sen funderar jag på att power walka en gång i veckan. Torsdagar skulle nog passa bra till det... eller fast då är det så mycket annat för Arrac. Jobba på dagiset + agility på kvällen. Blir nog för mycket på samma dag. Fast motion behöver han ju i alla fall. 


Jag vill gå slingan runt kyrkan och det måste vara flera kilometer. Ska se om jag hinner ta bilen innan jobbet och mäta upp sträckan. 


Ja det är en del för Arrac men jag har struktuerat om lite i hans träningsplan så vi får plats med agility kursen. Jag har inte bestämda dagar på allt med så här ser det ut nu. 


Måndag:

Tisdag: Springa 

Onsdag:

Torsdag: Agility + vara med på hunddagiset 

Fredag: Power walk 

lördag:

Söndag: Spåra 


Detta innebär att de övriga dagarna kör jag lösträning och lydnad. Ensamhetsträning och separationen försöker jag få som en del i vardagen. T ex när jag hade sprunigt halva sträckan idag så stannade jag för att strecha, då band jag upp Arrac och gick iväg en bit. Allt för att han inte ska känna sig så beroende av mig. Lydnad kör jag lite varje dag. Men det kan handla om allt från 3 - 20 min per pass. Ofta blir det korta pass några per dag. T ex en platsliggning under promenad osv... 


Ja det kan låta mycket men jag är noga med att styra upp allt så han får den vila och återhämtning som han behöver!!!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards