Hundreda

Alla inlägg den 15 september 2010

Av Emma Hammar - 15 september 2010 23:29

Jag fick ett spontak rygg idag som jag nämnde tidigare att åka får lite skotträning. Dock inga skott...


Vi hittade på annat bus i stället. Förra veckan på agility kursen så testade jag Arrac att gå på stegen. Asså ibland är han otrolig. Han knatade på den som han aldrig har gjort annat i sitt liv. Här bjuder vi på en visning av ANDRA gången han går på stegen!!!



Hur ser det ut? Ja klart man trillar när man ska börja fiska upp papperstallrikar mellan springorna. Men va fasen sa Arrac, det var väl inget   


Testade också några nya hinder på agilityn. A hindret och balansbommen. Han sprang på dem också som att han har tränat på dem hela livet. Han tar kontaktfälten också! Det var första gången han testade dem.


Ja som sagt nått ska man väl få gratis då man har en så krävande individ som lilla Arrac även kallad "skitunge".


När det gäller jobb så är han underbar! Dock får vi akta oss för frustrations och förväntningsskriken... Men det var väl det minsta problemet   


Nästa vecka ska vi vara på dem på klubben så vi får skjuta lite skott också!


Juste måste säga... Arrac fick ett lite psykbryt av bus och sprang till min jacka som låg på marken för att sno en leksak i fickan. Jag sa åt honom men då skyndade han ju sig bara. Men då sprang jag mot honom för att stoppa tjuven. Han fick inte tag i någon av leksakerna.... Men kan ni gissa vad han gör då!?!?!


Han TAR HELA jackan med sig och springer!!!! Fan va rolig han är!!! 

Av Emma Hammar - 15 september 2010 18:14

Haft problemhunds träning i antijakt idag. Vi tog på oss den tid ekipaget behövde vilket blev 4h. Jag hoppas att mattes huvud inte är allt för rörigt nu. Det är så himla roligt att träna problemhundar och hitta orsaker och finna lösningar. Vi såg mycket idag. Matte har lärt sig massor. 


Nu ska jag bege mig till klubben och när det är skotträning. Så nu hoppas jag att de är något! Det finns ingen info om det blir av eller inte. Så nu håller vi tummarna så det blir skotträning. Måste ju veta att han håller sig skottfast.


Berättar sen hur det gick...


Målaren och grundat hela vardagsrummet idag   Sen kommer den riktiga färgen i morgon och tapeterna på fredag!!!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards