Hundreda

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Emma Hammar - 28 januari 2011 22:22

Jag har suttit och gjort lite nytta här efter filmen. Kollat igenom och sorterat anteckningar  för utbildningen med problemhundar. Jag har gått igenom massa träningsplaner för att träna och öva mig själv att bli en bättre promblemutredare. 


Det här med beteenden är så himla häftigt. Det finns ingen mall att gå efter och ingen hund är den andra lik. I april kommer vår examen på utbildningen och då kommer ett skriftligt och praktiskt prov. Det känns som jag har kolla på det mesta som vi behöver kunna men jag har en tendens att "överträna" även mig själv för man kan aldrig vara säker och man kan glömma saker när man blir nervös! 


Jag har också suttit och funderat kring lite träningar till er alla som väntar på att våra privatträningar ska fortsätta! Snart hoppas jag att jag får klartecken att börja jobba med er också! 


I morgon tänkte jag ta en tripp till Norrtälje för att kolla ut vilken del av parken det är bäst att hålla kurs på! Måste göra kallelserna till de kurser som börjar den 20 februari så alla glada deltagare vet vart de ska gå någonstans och vad de ska ha med sig    Kommer bli en kul vår med många kurser och många deltagare och massa nya ansikten för mig!


Av Emma Hammar - 28 januari 2011 17:48

Nu finns det inte så mycket att välja på längre om man vill gå kurs. Det mesta är fullt eller snart fullt!


Valpkurs - 1 plats

Vardagslydnad - 4 plaster

Hundmöteskurs - 2 platser

Klickerkurs - 2 platser (max 12 deltagare och två instruktörer)


Resten är fullt men observatörsplatser finns att boka! 


Läs mer på Hundreda 

Av Emma Hammar - 28 januari 2011 17:42

Har varit såå trött idag och fått så ont i axlarna när jag har kört. Men nu är jag hemma och kan ta det lugnt! 


Gick med grannen idag också en dryg timme. Arrac fick träna på lite passivitet också när hon och jag stod och prata. Det händer ju så sällan att Arrac får stå och ha tråkigt eftersom det vanligen inte finns någon att stå och prata med    Så jag är så glad att vi har fått promenad kompisar!


Nu ska det bli middag och filmkväll! Ska jag och Robert ha lite mysigt framför tv:n   

Av Emma Hammar - 28 januari 2011 09:27

Idag blir andra dagen på jobbet igen. Ska även åka med Robert igen och så kör jag på egen hand på måndag.  Det känns skönt för jag mår inte så bra idag har helt vaknat på fel sida, knapp sovit och min dumma mage krånglar...   Då är det skönt att ha sin älskling med sig   (Låg och tänkte på alla tavlor och teckningar jag vill göra så jag sonmande kanske inte förren 2-3 i natt)


Ska gå hundpromenad med grannen idag igen innan jobbet. Jättekul att ha hittat en promenad kompis. Det blir inte alls så långt idag för då hinner jag inte till jobbet   


Ska se om min mage kan ta emot lite frukost innan promenad...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards