Hundreda

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Emma Hammar - 9 januari 2011 23:29

Har brist på annat att göra så nu har jag suttit och kollat på frisyrer på nätet. Jag vill snygga till håret och kanske göra något nytt. Har har svårt för att bestämma mig om jag ska fortsätta på den korta linjen eller om jag ska spara ut håret och ha lite längre frisyr? 


Här är två frisyrer jag gillar. Båda påminner om den jag har idag, bara lite annorlunda.


 

Den här känns ganska mycket jag tycker jag nog. Om jag ska ha den så ska jag behålla luggen. Klippa kortare runt öronen och i nacken och behålla mer längd mitt på skallen.... Hmmm


    

Den här är ganska Lik den förra. Men jag gillar det med att köra flera färger. Inte just de färgerna men andra. Den här är lite längre framför öronen, kortare mitt på huvudet och luggen är lite som den jag har idag. Behöver nog tunna ur mig och klippa kortare ovanför ena ögat...


Jag gillar att vara snygg i håret. Nu känner jag mig sunkig eftersom jag fixar inte håret när jag bara är hemma så går helt inte förbi spegeln alls.... Eftersom jag har uniform på jobbet så kan jag aldrig ha sygga kläder och känna mig fin. Så jag kör på att vara riktig snygg i håret istället     Måste faktiskt säga att det är ganska ofta som helt främmande människor kommer fram och säger att jag är snygg i håret! Folk som går på bussen eller på stan?! Jag har bytt frisyr ganska ofta, eller färg eller gjort något nytt lite då och då. Aldrig samma gamla tråkiga jämt   


Vad tycker ni som vet hur jag ser ut? Vad skulle passa mig? Något annat förslag? 

Av Emma Hammar - 9 januari 2011 19:36

Jag har hittat en kille som tillverkar hundgrindar och har nu fått klartecken att han har specialtillverkat en grind till min lilla Peugot 206 -04, femdörrars småbil. Han var dessutom billigare än Jeppe som jag köpte grindar till kombin jag har. 


Vill ha grindar till båda bilarna. Arrac är ju liten och får plats i den lilla bakluckan. Nu till sommaren så måste man ju ha bakluckan öppen om man ska lämna hunden i bilen så grindar blir perfekt! 


Snubben ska bara ha 1600:- + frakt 350:- !!! Jeppe tog minst 1000:- mer till kombin, dessutom så specialtillverkar han inte... 


JIPPI!!!

Av Emma Hammar - 9 januari 2011 17:19

När vi skulle åka och jag klär på hundarna deras täcken så inser jag att sömmarna på Arrac's täcke har börjat spricka på flera ställen! *suck*


Jag ska ju handla hundmat på Djurmagazinet i Arninge där jag köpte täcket så det var bara att hämta kvittot och ta med. Camilla som jobbar där hjälpe mig. Men nu måste jag ju ha ett nytt täcke. De blir ju lätt kyligt när de ska sitta i bilen. Men jag hittade ett nytt täcke och det blev....


Japp!!! Hurttas röda täcke blev det! Får ta bilder i morgon då det är ljust, så får Arrac posa lite    Ja jag fick lägga till lite då detta kostan nästan dubbelt så mycket. Jag ville ju ha detta från början men då hade de inga i lager. 

Av Emma Hammar - 9 januari 2011 12:22

Jag har myror i benen! 


Vi måste handla mat så jag åker med Robert och brorsan så jag kommer ut ur huset en stund! Ska handla hundmat och massa mat till oss. Nu måste vi tänka till vad vi handlar då jag inte genererar så mycket pengar för tillfället.... Jag gillar det inte då jag alltid handlar det jag vill ha. 


Det är är ju jättebra jag behöver bara tänka på att gå och peka på vad vi ska ha så fixar grabbarna    Lite farligt man kan ju bli bortskämd i den här takten   


Hundmat köper vi på djurmagazinet hos Camilla. Så ska jag gosa lite med Jack också! 


Zelda och Arrac åker med i bilen så kan de få lite annat också. Tänker mest på Zelda som också bara är hemma jämt. Arrac är det inge synd om vad gäller den biten. Han får ju alltid åka med överallt. 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards