Hundreda

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Emma Hammar - 13 januari 2011 21:03

Nu kan vi bocka av magnetröntgen och vanlig röntgen. Nu har jag precis varit och gjort det. Fick en kvällstid   


Jag som har såååå svårt att ligga stilla! Jag fick anstränga mig till tusen för att lyckas. Detta var en riktig fokus övning för mig. Det kliade ta mig fan precis överallt i hela kroppen! "Inte klia, inte klia, inte klia, måste klia - nej får inte!" Den längsta intervall jag fick ligga helt stilla var 12 minuter! Aaaaaaaaa!!! Var det jag tänkte när hon sa det. Det var tolv lång minuter. När det var några minuter kvar så började jag få jätteont i nacken! Jag verkligen behövde byta ställning för att av belasta nacken - får inte! Sen var det klart! Äntligen fick jag röra nacken *pjhuu*


Hon sa efteråt att jag hade legat jättestilla och det blev jättebra bilder! Jag lyckades   


Bra fokus träning! 

Av Emma Hammar - 13 januari 2011 21:00

Efter massa tjat från alla kära vänner så kommer här en liten töntig bild på mig. Jag får väl bjuda på mig själv lite då   



Ny klippt och blekta slingor i hela håret. Nu mycket ljusare än innan. 

Av Emma Hammar - 13 januari 2011 16:01

Sitter med färg i håret nu. Ska bli så spännande och se hur det blir! Har inte ens börjat klippa än ;)

Av Emma Hammar - 13 januari 2011 11:37

Nu har jag äntligen bestämt mig för vilka tävlingar jag och Arrac ska starta klass1!


  • Debuten 7 maj - Österåkers BK 
  • 14 maj - Nacka BK 
  • 18 maj - Södertälje BK 

Nu är det bara att träna på! Nu räknar jag ju med att jag ska lära mig MASSOR på lydnadsutbildningen. Så en hel del spärrar borde släppa nu när jag ska lära mig klass1 - elit! Så om jag tränar ordentligt och att allt stämmer på tväling så behöver jag inte fler tävlingar för att få LP1    Det vore ju en skön tanke i alla fall!


Nu är jag extremt tävlingsinriktad och jag VET att det kan hända massor med saker på tävling som jag inte kan träna på. Men jag vill att på träning så ska vi ha 10:or på alla moment och vi ska tävlingsträna så mycket det bara går. När jag tänker på tävling så ser jag mig själv få höga poäng och ett första pris! Det är så jag förbereder mig när jag tävlar.


Hundsporten är ju ny för mig i tävlingssammanhang. men jag har tävlat massor under mina år i idrott! Jag ser alltid mig själv när jag vinner! Jag springer först över mållinjen! Nu är det långt ifrån att jag har vunnit allt jag har tävlat i men jag har nästan alltid presterat bra! På många tävlingar så slog jag ofta mina personliga rekord och gjorde bättre ifrån mig på tävling än vad jag har lyckats med på tävling! När detta händer är jag så OTROLIGT nöjd även om jag inte ens fick en placering!


Eftersom det fungerar så bra för mig så tänker jag köra likadant i hundtävling! Jag har inställningen att klara LP1 på tre tävlingar! Sen kommer tiden att utvisa hur det kommer att bli. Kanske för jag inte ett enda första pris på dessa tävlingar. Men det låter jag ligga långt in i bakhuvudet. Det är inget som jag tänker låta störa min fokus på tävling! Kan låta kaxigt men sån är jag. Jag är ingen dålig förlorare. Om det inte går så bra tar jag alltid med mig det som jag behöver förbättra och fixar det tills nästa gång. Så länge jag gör mitt bästa och lite till så är jag nöjd! Men jag vill ju vinna   


Jag är en TÄVLINGS människa!!! Here we com! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards