Hundreda

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Emma Hammar - 23 augusti 2011 18:58

Ja det är vilodag och jag tror nog att jag lovade och säga hur träningen gick igår?


Vi tränade fasta rullen i en budföring. På ett par skick så lärde han sig att ta upp den helt själv. Nackdelen med en apporteringsglad hund är att han kan ta upp den i tid och otid. Så därför behövs den tränas separat utanför rutan massor med olika figgar. I rutan valde jag därför att använda lösrullen som han inte kan fuska med  


Jättefina skick i rutan. Hade liggade figgar idag för första gången. Inga som helst problem! Avslutade med att ha två nästan helt dolda figgar, liggandes med ansiktet ner i marken med luvor och regnställ. Inga problem sa Arrac! Han fick dessutom den försvåring att ena figgen hade varit med att valla av rutan. Så när terrängen tog emot (nerhugget sly som låg i stora högar) att han inte kom igenom så ville han sringa runt och fick då upp spåret efter vallningen som han kollade av men kom tillbaka för att testa att springa runt från andra hållet. Figgen låg underst i rishögen! När han fick ta i lösrullen så kom han skjuten som från en kanon rakigenom rishögen  Duktig arbets myra!


Japp så vilodag idag. Han fick åka med i bilen när jag lämnade mina tavlor. I morgon får vi besök av Schäfern Lyckeli  och hennes matte. Det blir lång promenad, spår, figge träning och fika hemma hos mig   Kul med nya vänner!


Ursch och fy sommarn är typ slut och snart ser det ut så här igen      

Av Emma Hammar - 23 augusti 2011 15:08

Idag var jag och lämnade mina tavlor till hundfiket i Norrtälje. Jag fick med mig totalt 9 stora tavlor som nu ägs av mina släktingar eller mig själv. Var lite svårt att få tag i min egen konst då jag inte har något på lager. Jag ger bort i presenter eller säljer allt jag gör!


Så vill du se min utställning så åk till hundfiket i Norrtälje i Vigelsjö. Ta en fika och titta på min konst. Jag håller fortfarande på med den Finska lapphunden som jag hoppas bli klar med i veckan så även den får vara med på utställningen!


Hundfiket har en egen Facebook sida som du kan titta in på!

Tangens hundfik 


Jag tog ingen bild på utställningen eftersom ni får åka dit och titta om ni är nyfikna   Den pågår i 2 månader! 





Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards